søndag den 12. maj 2013

Make Up, Morsdagsgave og beskyttelsesrum

Jeg stod tidligt op i går morges, så jeg kunne nå på "Rustenborg," for at hente min pakke. Jeg ville også på grønttorvet, men ville gøre det som de sidste på ruten, da jeg var bange for at jeg ville komme til at slæbe rundt på en masse.
Jeg nåede lige akkurat at få sat mig ved køkkenvinduet og spise lidt af min morgenmad, da genboen trak gardinerne fra.



Jeg bryder mig ikke om at være i køkkenet, når jeg ved de sidder lige på den anden side. Men da jeg var gået i gang med morgenmaden, valgte jeg at ignorere det. Jeg tænkte, at de lige så godt kunne begynde at vende sig til, at jeg en gang i mellem vil sidde i mit køkken og spise. Det bliver dog kun i weekender, da jeg til hverdag har travlt med at lægge make-up i mens jeg for overstået morgenmaden.
Jeg fik hentet min pakke på Rustenborg.







Det var en lille bestilling fra MAC Cosmetics. Jeg ved godt, at man kan købe MAC i Salling, men der er flere produkter at vælge i mellem, på deres hjemmeside. Jeg gør som regel brug af deres gratis levering, når de annoncerer det i deres nyhedsmails. Jeg fandt ud af, at man kan spare 40kr. ved at købe en refill øjenskygge. Refill øjenskyggerne kommer uden "hylster," så man skal helst sætte dem over i en pallette. Sådan nogle sælger de også. Jeg bestilte en pallette til 4 øjenskygger, som koster 40 kr. Der er plads til 4 øjenskygger, så i princippet giver det en besparelse på 120kr. hvis man køber 4 øjenskygger og en pallette. Det er super smart. Nu har jeg plads til 3 mere, men man behøver jo ikke fylde den op lige med det samme. Det er min anden pallette og 5 refill.



På vej op i gennem byen, så jeg at retro genbrugsbutikken på Boulevarden havde sat flagene ud, så selv om klokken kun var 10.09 gik jeg der ind. Der var allerede andre, som også var gået der ned. Det er så sjovt at høre, hvordan andre siger "sådan en havde min mor." Jeg kan tydeligt høre, at folk ser butikken som et museum. Det gør jeg nok også selv, men jeg er bestemt også på jagt, for at se om der skulle være noget sjovt til min egen samling. I går købte jeg ikke noget. Det samme gjorde sig gældende for min tur på grønttorvet. Jeg ville se om jeg kunne finde noget sjovt, at supplere den morsdagsgave, som jeg havde planlagt samme med min bror. Dog skuffede grønttorvet meget denne dag.



Jeg fandt ikke noget, men i Netto fandt jeg en af colas ny lancerede colaer, som de har fremstillet i håbet om, at man skulle tænke på bestemte personer og få lyst til at dele en cola.


Efter min tur inde i byen tog jeg hjem og hentede alle tingene til morsdagsgaven. Jeg vidste at mine forældre var i sommerhus og da jeg skulle til zumba i dag, var det mest praktisk at få gaven der ud i går. Min mor har jo også købt en suppemaskine, så da jeg var i bilka i fredags, havde jeg købt en masse frugt og grønt, samt glas og sugerør i Ikea. Så skulle der være lidt at gå i gang med. Den anden dag havde jeg også fundet en dvd med Søren Ryge i genbrugsbutikken. Den fik hun selvfølgelig oven i, sammen med en af mine aflæggere af Flittig Lise. Jeg havde fået købt så meget, at jeg ikke vidste, hvad jeg skulle putte det i. Heldigvis vidste jeg, at mine forældre havde et gammelt træfad til at stå i køkkenet og det passede perfekt.



På gåturen hjem, så jeg at der var blevet lukket op til et af de gamle beskyttelsesrum. Jeg havde også passeret et forladt hus, som stod med åbent kældervindue og ja, man kan jo godt forestille sig, at en hjemløs har søgt læ der nede.




Jeg var nysgerrig for at kigge ned i beskyttelsesrummet, men turde alligevel ikke komme nærmere. Jeg ved jo godt, hvad det er for nogle typer, som holder til i området, så jeg gik videre, efter jeg havde taget billedet.




Hjemme igen fik jeg lyst til at bage kardemommeboller. Jeg erstattede 2 dl hvedemel med grahamsmel og fik nogle dejlige boller ud af det.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar