torsdag den 23. maj 2013

Genbrugstur med indlagt gåtur

Da jeg var inde i genbrugsbutikken i går, var der en dame, som snakkede om den nye Røde Kors butik på Ny Kærvej. Den har været åben i et par uger, men jeg har hørt så mange folk snakke om den, at jeg var blevet nysgerrig for selv at besøge den. Den ligger på min busrute fra arbejdet, så jeg tog bussen og begyndte at gå op ad vejen, uden at vide præcis hvor den lå. Jeg fandt den hurtig.


Den så ret stor ud, men da jeg kom ind i butikken, syntes jeg pludselig, at den var meget lille. Jeg fandt da heller ikke ret meget. En lille dug og 7 blå glasbrikker, i stil med de Laurids Lønborg glasbrikker, jeg havde i forvejen.


Deres priser er lidt i overkanten efter min mening, men de er til at handle med fandt jeg ud af. Jeg fik dugen og de 7 glasbrikker for 30kr. De ville have haft 5kr. pr. glasbrik, hvilket jeg synes lød af meget, når holderen jo ikke var der. Så i første omgang fik jeg dugen med gratis, hvorefter jeg blev tilbudt det hele med yderligere 5kr. rabat. Det kan jeg lide! De holder reception d. 31, maj.


De havde indrettet et børneværelse, som så ud, som om der boede et barn der. man kunne købe det hele der inde.


Da jeg gik, bestemte jeg mig for at gå op til Hobrovej, så jeg fik en lille gåtur ud af det også, nu hvor vejret var fint igen. Det er ikke meget natur man møder til dagligt ii en storby, som Aalborg. Derfor tog jeg mig også lige tid til at stoppe op og nyde synet af de mange jernbanespor og grønne træer fra ende til anden.


Ved Skipperen stod Skipper Clement og vågede over skyerne.


I går fandt jeg igen 2 julekalendere til samlingen. "Nissebanden" og "Alle Tiders Jul." En rund sommerdug og endnu en film.


Jeg bemærkede med det samme, at de havde sat en anden pris på de to dvd'er og undrede mig lidt. De sagde at det var fordi der var 3 skiver inde i coveret. Forståeligt nok. 2 julekalendere til 50kr. er stadig billigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar