fredag den 17. maj 2013

Jeg har tanket energilageret op med dans og zumba.

Det meget skiftende vejr, er her stadig. Dagen startede med kulde og regn og gik så over til meget varmt, om eftermiddagen. Da jeg kom hjem fra job, hoppede jeg derfor hurtigt i mit "altan tøj." En times tid var alt jeg havde tid til i dag. Jeg skulle nemlig til en dance fitness workshop med Nathan Blake.
 
Jeg nåede lige at spise en skål suppe, inden jeg skulle afsted. Jeg vidste at jeg med garanti ville blive sulten igen efter vi havde danset. Derfor var jeg glad for, at jeg havde tid til at gå i Eurospar og proviantere. Jeg købte lidt rugsticks med havsalt, fordi jeg tænkte det var godt med lidt salt efter at have danset så længe.
 
Workshop'en var i byens eneste egentlige zumba center. Jeg har været der før, til master class. Det var helt tydeligt, at de fleste af folkene som var der, går i centeret til dagligt. Jeg blev da også hilst velkommen med et "det er længe siden jeg har set dig," af ejeren og instruktøren på stedet. Nogle af folkene der ude kender mig, fordi jeg tog med dem på en tur til København for nogle år siden, hvor vi skulle danse zumba med manden som opfandt Zumba, Beto Perez. Til juni har jeg gået til zumba i 3 år og har i alle de år, deltaget i en masse events, så man kan ikke undgå at komme til at kende folk. Workshoppen var hård og anderledes. Nathan Blake har helt sig egen dansestil og han kan være svær at følge med. Det skal ikke være nogen hemlighed, at jeg er vant til at danse med spejle. Dvs. at instruktøren står med ryggen til. Det gør det nemmere for mig at se hvilken fod der skal til hvilken side og i sær, hvad vej det er meningen vi skal dreje rundt i salen. Men i zumbacenteret havde de ingen spejle, så jeg have stort besvær. Heldigvis er jeg så rutineret, at jeg kan gætte mig til meget i en koreografi... Men øv, hvor jeg synes det er træls, at jeg ikke kan finde ud af at spejle selv. Men sådan fungerer min hjerne åbenbart ikke. Men jeg synes det gik ret godt alligevel. Bagefter blev der taget billeder. 
 
Jeg havde fået så meget energi af at danse, at jeg gik hele vejen ind til byen bagefter. Og nu er det midnat og jeg har stadig en masse energi. Underligt, da jeg havde forventet at jeg ville være træt med det samme jeg kom ud af bruseren. Det minder mig om, at der var nogle af de andre damer, som drak energidrik inden vi gik i gang med workshop'en. Jeg kan simpelthen ikke forstå at det skulle være nødvendig med sådan noget. Jeg ville måske ty til dem, hvis jeg skulle holde mig vågen om natten, men zumba giver mig mit energi boost. Nu vil jeg alligevel gå i seng og se om jeg kan falde i søvn. Mon ikke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar