torsdag den 2. maj 2013

Hvem, Hvad, Hvor, Hvede?

I dag fandt jeg endnu et eksemplar af "Kvindens Hvem Hvad Hvor" i genbrugsbutikken, mens jeg havde 10 min. til at skifte bus. Jeg syntes at det var underligt, hvordan den var havnet på hylden i dag, når jeg havde købt de andre i sidste uge, så jeg spurgte om de evt. kunne have flere stående på deres lager. Det vidste de ikke, men jeg fik lov at komme med ud på deres lager, hvor jeg så selv kunne se alle bøgerne i gennem. Hold da op, hvor var der mange bøger. Jeg fik set en del igennem, men syntes ikke jeg kunne se noget, så jeg opgav.


Jeg synes simpelthen at det er nogle fascinerende bøger. Jeg læser normalt aldrig bøger. men Kvindens Hvem Hvad Hvor kan man blade i, lidt lige som en avis. Bøgerne indeholder nyhedsstof fra de pågældende år, hvad enten det er mad, mode, indretning, børneopdragelse, politisk stof og meget mere. Blandt andet kunne jeg i dag læse, at kagedåser har været populære samleobjekter allerede i 1975. Dengang var det dåser fra 1920-1930, som var populære.

Der var også en artikel om skandinaviske stole. Ib Antoni havde dengang lavet nogle reklameplakater, som skulle fremme danske stole og man må da sige, at danske møbler fra den tid, er blevet populære. Det virker faktisk som om, at dansk design fra den tid, er mere populær nu, end dengang.


Jeg er så glad for min suppemaskine, som jeg stadig er ved at lære at kende. Her til aften ville jeg forsøge mig med en grøn juice. Mit hvedegræs så ud til, at det var ved at være nu jeg skulle bruge det. Jeg har plantet hvedegræs i en spireboks, som jeg købte til loppemarkedet på Filipskolen.


Det var et forsøg, men jeg tror jeg har gjort det rigtigt. Nu er første portion hvedegræs klippet, så jeg snart kan så noget nyt. Jeg har i mange år ledt efter hvedegræs, men i helsekostbutikkerne har de ikke anet, hvad det var. Nu er Rawfood og stenalderbølgen jo over landet, så det lykkedes mig at finde en pose med økologiske hvedekorn, som jeg så har spiret frem til noget højt grønt græs. Jeg havde egentlig forestillet mig at det skulle presses, men jeg er så træt af, hvor besværligt det er at gøre min saftpresser ren, at jeg er gået over til at blende i stedet for. Det er meget nemmere. For mange år siden, fik jeg en bog med rigtig mange juice opskrifter. Jeg tror jeg vil finde den frem igen en af dagene, da den indeholdt en masse gode og helbredende juicer.





Nu er klokken blevet mange, så jeg må hellere gå i seng. Men hvor er det dog skønt, at der allerede er weekend. når arbejdsdagen slutter i morgen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar