torsdag den 23. maj 2013

Red Cups og blinkende dioder

Min antenneforening syntes at det var på tide, vi fik opgraderet vores routere, så de man kan opnå hurtigere hastighed. Jeg er nok bare sådan en gennemsnitsbruger, uden det store behov, så jeg er egentlig ret tilfreds med den hastighed jeg har nu. For nogle år siden købte jeg en Acces Point, så jeg kunne blive trådløs. Det har jeg aldrig fortrudt! Tidligere havde jeg tre forskellige boxe med diverse blinkende dioder. Opgraderingen har gjort det muligt, at koble en box fra, således, at jeg nu kun har to boxe, nemlig den nye router og min acces point. Faktisk kunne jeg også afskaffe min acces point og komme trådløs på internettet, alene med min nye opgraderede router. Men det vil så betyde, at jeg skal betale 20kr. mere om måneden for mit abonnement og min acces point vil havne i en skuffe. Derfor har jeg valgt at beholde den. To blinkende boxe er trods alt mindre end tre.


Efter ombytning af router tog jeg ud i Metro, da der var ved at være lavvande i min mælkebeholdning. Jeg køber altid mælk i Metro, da de er lidt billigere end andre butikker med deres langtidsholdbare mælk. Jeg drikker aldrig mælk, men har altid yndet at putte en sjat i min kaffe og efter jeg har fået min espressomaskine, er jeg nok begyndt at drikke lidt mere mælk end før. Der er ikke mere fedt i en langtidsholdbar letmælk, end i en almindelig letmælk, men alligevel føles mælken lidt federe. Derfor har det også altid været langtidsholdbar mælk, jeg har hældt på mine jordbær. Jeg bruger ca. 2 liter mælk om ugen, derfor er det super smart, at jeg kan købe det langtidsholdbare mælk, så jeg altid har det på lager og ikke skal tænke på, at det bliver for gammelt. Jeg plejer at købe 6 liter af gangen, men da man kunne spare lidt ved at købe 12 liter, tænkte jeg, at jeg lige så godt kunne gøre det. Jeg skal nok få det brugt, hvad enten det er til min kaffe, jordbær eller bolledej.

I Metros reklame havde jeg set, at de solgte Johnsons foretrukne plastickrus... Amerikanske Red Cups.


Jeg var nødt til at gå hen og se dem. Men det var også alt jeg gjorde. For selvfølgelig kunne det være fedt at finde sådan et par stykker frem til en fest, men 50 stk. var lige i overkanten af, hvad jeg tror mit forbrug ville være. I stedet vil jeg nøjes med mine almindelige røde plastickrus, som er gennemsigtige. Selv om jeg bruger af dem hver sommer, har jeg stadig en del endnu og jeg har da haft dem i et par år.

Mens jeg var ude at handle, ringede min antenneforening for at fortælle mig, at jeg vist var kommet til at aflevere min ledning til min acces point, så jeg ikke ville kunne få strøm på den, når jeg skulle tilkoble dem nye router. Jeg tænkte at det måtte være en fejl, da jeg var ret sikker på. at jeg havde afleveret de rigtige ledninger. Jeg havde ret. Der var skam strøm på min acces point, så det var ingen sag, at koble den nye router til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar