tirsdag den 14. maj 2013

En god dag med masser af positivt indhold

Jeg modtog den glædelige besked på jobbet, at min computer endelig var tilbage efter reperation, så jeg kunne komme og hente den i dag. Hold op hvor blev jeg glad, for hvor har det dog været træls at sidde med en lille 10" skærm, når man er vant til 17." Jeg måtte lynhurtigt få passet ind i mit program, at jeg skulle hente den, som det første.


Lige efter jeg havde modtaget den besked, ringede min nye bankrådgiver. Ja, jeg kan vel umuligt være den eneste kunde i Danske Bank, som er fortvivlet mht. deres nye kundepakker. Derfor havde jeg selv ønsket at tale med en fra banken og da min egen afdeling ligger helt i Hasseris, hvilket er svært tilgængeligt, når man skal med bus, har jeg valgt at skifte afdeling og skal derfor til møde i afdelingen i Algade d. 24. maj. Jeg ved godt, at de forsøger at lokke med, at mit Visa Dankort gebyr bortfalder, men til gengæld skal jeg så betale for noget andet og bla. bla. bla... Jeg kunne også vælge at skifte bank, men min begrundelse for at vælge Danske Bank da jeg var teenager var, at jeg ville have en bank, som lå i hele landet, så jeg altid ville kunne hæve penge, når jeg f.eks. var en tur i København. Det har jeg aldrig fortrudt! Dog vil jeg sige, at det er blevet umådeligt svært, at finde en pengeautomat fra Danske Bank i Aalborg, hvilket gør, at jeg stort set er afhængig af at bruge butikkerne, som bank og betale "over beløbet," når jeg handler. Jeg er spændt på, hvad min nye afale ender ud med.

Jeg havde lavet en aftale med en veninde, som skulle lave cornrows i mit hår. På torsdag skal jeg jo til danse workshop og jeg synes bare, at det er så praktisk med håret væk fra panden, når jeg skal danse intensivt, hvilket jeg regner med at komme til, når jeg skal til workshop med Nathan Blake. Nathan Blake var den første udlandske zumba instruktør jeg var til master class med, da jeg lige var startet til zumba i 2010. Siden da har jeg vist været til events med ham 2 gange. Nathan Blake rejser verden rundt og spreder zumba glæde. Han filmer sine besøg og ligger mange af videoerne ud på youtube.
Faktisk skulle jeg først have haft fletningerne lavet i morgen, men da vi også skal i biografen i morgen, var min veninde bange for, at vi ikke kunne nå det. Jeg skulle egentlig have været til zumba i dag, men valgte så at melde afbud, da min computer og mit hår var lidt vigtigere i dag. Jeg var jo afsted til 2 timer i går og skal afsted til endnu en time på onsdag.

Efter jobbet hentede jeg min computer. Sikke en service. På trods af at der kun var garanti på bundkortet, var blæseren også blevet skiftet (igen), samt front panelet på computer og et kabel. Selvfølgelig var systemet også blevet opdateret, hvilket betyder, at harddisken var blevet formateret. Heldigvis havde jeg jo nået, at få flyttet alle mine billeder og andre filer over på en harddisk, inden jeg sendte den til reperation. Nu har jeg fået computeren hjem. Den havde lige et par start vanskeligheder, da der var nogle filer, som åbenbart ikke var blevet korrekt installeret under reperationen og nu er der allerede 86 opdateringer, som skal instaleres.


Jeg tager det lidt af gangen. Jeg har også haft en windows 7 opdatering til at ligge i et par år, som jeg lige så godt kan få instaleret fra starten, men ind til da, vil jeg bare glæde mig over at have fået en næsten ny computer tilbage. Og det gode er jo, at alle de nyskiftede dele i computeren, er der 2 års ny garanti på.

Da jeg havde været hjemme med computeren, spiste jeg lige noget af den suppe jeg havde tilbage fra i går og tog så ud til min veninde. Jeg spillede billed lottery med hendes datter på 3 år, i mens jeg fik lavet håret. Så dansede vi ballet, så balletfilm, spillede puslespil på telefonen og hørte musik på min telefon. Pigen har fået lov at lege med min iphone, lige siden hun kunne holde den i hånden. Hun var nemlig dybt fascineret af, at jeg havde en telefon, som altid kunne spille musik. Efterhånden som hun blev større, lærte hun at bruge touch screen skærmen og i dag er hun en af de mest intelligente 3 årige jeg kender til.
Mit hår blev super fint. Nu er jeg klar til dance workshop på torsdag.


Da jeg skulle hjem ude fra min veninde, havde jeg pludselig en 3 årige pige klamrende til min ene ben, så mit andet ben. Så blev døren skærmet af med arme og ben og et "IK GÅ!" Vi havde hygget os i ca. 4 timer, men hun var altså ikke helt færdig med at hygge sig. Jeg skulle være hurtig, for at nå ud af døren. Jeg er sikker på, at hun var så træt, at hun nok var faldet til ro og i søvn inden 5 min.

Nu er det så mig, der hellere må finde i seng. Mine øjne kan knapt holde sig åbne, men jeg har virkeligt savnet min computer. Men nu må jeg vist hellere hoppe i seng. Computeren er jeg nødt til at lade være tændt, da den stadig er langt fra færdig med at opdatere.
-------------------
Dagens regnvejrsbilleder:






Ingen kommentarer:

Send en kommentar