søndag den 26. januar 2014

Træning, havregrød og proteinpulver.

Jeg er nok en af de sidste, som er hoppet med på grød-moden, for det er da vist det, det er gået hen og er blevet. Mode. Jeg har ikke spist havregrød siden jeg var lille. Havregryn spiser jeg heller ikke, men da jeg for nogle dage siden så en video på youtube, blev jeg alligevel inspireret til at kaste mig ud i havregrød. I videoen blev der brugt peanutbutter og proteinpulver med kakaosmag. Da jeg har dyrket zumba i 3 ½ år, er jeg kommet meget i fitnesscentrene. Jeg har altid trænet meget og det er kun blevet til mere og mere med tiden. Når ikke lige der er snestorm, eller jeg er inde i en periode med mange andre aftaler, hænder det, at jeg når til 4 zumbatimer, 1 afro power dance time og nu også 2 timers salsa fitness. For noget tid siden, købte jeg en kæmpe bøtte proteinpulver med vaniljesmag. Jeg prøvede ihærdigt, at drikke det stads blandet op med vand, når jeg var færdig med at træne. Det var bare slet ikke mig. Så jeg fik det ikke brugt. Lidt senere faldt jeg over et tilbud på proteinpulver med kakaosmag. Jeg købte det i håb om, at det nok ville være nemmere at drikke, end det med vaniljesmag. Men ak. Jeg kunne ikke tage mig sammen til at blive en af dem der, der tog proteintilskud. Før nu!

Videoen jeg så den anden dag fik pludselig havregrød til at lyde så lækkert, at jeg var nødt til at forsøge. Jeg købte økologiske havregryn og ventede bare på den dag, hvor jeg ville tage mig sammen til at prøve. Det blev så i dag. Efter en times formiddagszumba skulle havregrøden have en chance. For at gøre lidt ud af det, lavede jeg det i min retro kasserolle, men kan godt se, at det nok er noget nemmere, at lave det i mikroovnen.

Jeg fulgte brugsanvisningen på havregrynene. Da grøden havde kogt i 2 minutter tilføjede jeg 1 skefuld økologisk peanutbutter og en skefuld af proteinpulveret. Rørte rundt i grøden og hældte det op i en skål, hvorefter jeg tilføjede en håndfuld blåbær.

 

Jeg vil ikke sige, at det smagte vidunderligt, men det smagte ihvertfald af mere end den kedelige havregrød, jeg mener at kunne huske fra min barndom. Nu ved jeg hvordan min peanut / kakao havregrød smager og kan sagtens forestille mig, at nogle mandler og lidt banan vil kunne få grøden til at smage endnu bedre. Jeg er helt sikkert ikke færdig med at spise havregrød.
 
Forresten. Det der med økologiske havregryn og peanutbutter, er ikke noget jeg siger for at virke frelst. Jeg er bedøvende lige glad med om mine madvarer er økologiske eller ej. Jeg synes stadig at økologiske produkter ligger i et noget højereprisleje, end hvad jeg synes jeg har råd til, hvilket er derfor jeg ser mig nødsaget til ofte at vige uden om. Men når der kun er 2 kr. forskel på økologisk havregryn frem for almindelige havregryn, ja så ofre jeg gerne et par håndøre... Og når den økologiske peanutbutter er billigere end andet peanutbutter, jamen, så er det jo bare til min fordel!
 
 
Netto har økologisk peanutbutter på tilbud til 20kr. i denne uge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar