onsdag den 1. januar 2014

Godt Nytår :)

Så er 2014 skudt i gang. Jeg fik ikke skrevet et nytårs indlæg i går, så her kommer lige et par billeder fra i går. Jeg holdt en stille og rolig nytårs aften med 2 veninder. Der er noget mystisk med nytårsaften. Jeg tror det er den dag på året, jeg har sværest ved at fornemme, hvad jeg har lyst til. Der er rigtig mange, som bliver sentimentale på årets sidste dag. Måske er det også derfor, jeg hvert år sukker lidt i dagene op til, fordi jeg ikke rigtig kan mærke på migselv, hvad det er jeg har lyst til at gøre på årets sidste dag. I år endte det med at blive i selskab med 2 veninder. Vi hyggede os på bedste vis med dronningens nytårstale, god mad, hyggesnak, kulørte drinks og et brætspil. Efter midnat gik tiden utrolig hurtig og først kl. 3:00 var jeg hjemme. På det tidspunkt, var der stadig folk, som fyrede fyrværkeri af.
 








Denne morgen stod jeg op ved 10-tiden. Det er min sidste feriedag i denne omgang, så dagen skal bruges fornuftigt. Både med afslapning og vigtige gøremål. Der er nemlig meget der skal gøres, inden det igen bliver hverdag i morgen. På trods af de mange kulørte drinks, var et halvt glas cola og en håndfuld chips, alt der skulle til, for at blive mig selv igen. Der efter har jeg drukket en del latté, for at neutralisere maven igen, så den er klar til en hverdag i morgen.
 
Jeg har lagt arbejdstøjet klar til i morgen tidlig, pakket sportstasken, så den er klar til 2 timers træning efter job, foldet vasketøj og vasket sengetøj. Så der er rigelig med tid afslapning med sofa, tv og computer. Det sidste jeg mangler for at være klar til hverdagen igen, er at lave suppe. Jeg har sørget for både at have hokaido græskar, hvidkål og grønkål hjemme, så jeg var klar til Januar og hverdag igen. Det bliver helt underligt at spise suppe, men jeg er indstillet på at det kun er et spørgsmål om at komme i gang igen, fordi det jo har lagt i min rutine et stykke tid, før julemaden overtog for en stund. Jeg tør godt indrømme, at de 4 kg. jeg tabte for et par måneder siden, lige så stille er sneget sig på igen hen over november og december. Men pyt! Lykken er jo, at jeg havde gjort plads til lidt vægtøgning, inden den faktisk indtraf. Ja, så positivt ser jeg på det lille problem, for 3 kg. er ingen sag at tabe igen, når bare man finder frem til den sunde livsstil igen og den starter for mit vedkommende, for alvor i morgen! Når jeg laver suppe i min suppemaskine her til aften, har jeg også suppe til at tage med på job i morgen, aftensmad i morgen og job på fredag. Nemt, sundt og dejlig tidsbesparende.
 
Når jeg om lidt har hængt sengetøjet til tørre på altanen, er det sidste jeg mangler vist, at klargøre min spiralkalender og finpudse mit budget og så kan 2014 ellers bare komme an!
 
Nytårsfortsætter??!! Hmmmm, jeg vil hellere kalde dem håb for 2014. Jeg håber at jeg kan blive ved med at finde nok zumba og dansetimer, til at holde min træning ved lige, da den type træning er så livsbekræftende for mig. Det gør mig ganske simpel stolt og glad, at jeg ved zumba og dans, kan bevise, at jeg rent faktisk kan dyrke fitness og holde det ved lige. På fredag starter jeg op til salsa fitness (show dans for sjov) igen, efter en lille pause. Jeg har savnet den type dans meget på det sidste. Nogen gange bliver Zumba bare for ensformig og jeg elsker at lære noget nyt. Jeg drømmer om en tur til London til forår. I 2013 var jeg lidt bange for at bruge for mange penge på en gang og valgte derfor, først i sidste øjeblik, at tage med mine veninder til Paris i December. Jeg tror simpelthen, at jeg får mere ud af at rejse om foråret, end sidst på året. Dette er som sagt ikke noget fortsæt, men bare et stille håb om at det vil ske. Nu må vi se. Jeg drømmer også om et godt digitalkamera med wifi, så jeg kan forbedre kvaliteten af de billeder jeg sætter på bloggen. Desuden er linsen på mit nuværende digitalkamera ridset og giver ikke de gode billeder, som hid til. Jeg drømmer også om at lære at bruge Wordpress. Jeg har tidligere brugt Frontpage til at lave hjemmesider med, men det lader til at Wordpress er det mest brugte til blogs for tiden, så det ville være så dejligt, at kunne opbygge hjemmesider igen, sådan som jeg kunne det med Frontpage. Jeg har fundet et kursus, som skulle kunne lære mig, at bygge hjemmesider op i Wordpress på 4 dage. Det kan være, at det er i år jeg skal få det gjort! Det kræver dog, at man på forhånd har sit eget domæne/ webhotel og det er også noget, som jeg aldrig har haft før, men igen, noget jeg også tit har drømt om. Så hvem ved, måske ender 2014 med at opfylde en del af mine drømme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar