mandag den 13. januar 2014

Pyrex fund og årets første snevejr

Ved første øjekast kunne jeg se, at der lå en del skrubbearbejde forude, hvis jeg ville tage pyrex fadet i brug. Heldigvis er jeg ikke typen, der lader mig slå ud af det, så pyrex fadet kom med hjem. Jeg fandt simpelthen et rektangulæret pyrex fad (ildfast fad) i dag, med samme mønster som mit runde fad. Derfor var jeg nødvendigvis nødt til at tage fadet med hjem. Er det ikke pudsigt, at jeg både i fredags og i dag, har fundet noget, som var i familie med noget, som jeg allerede havde i forvejen? I fredags var det den store gryde, som også er blevet vasket, skrubbet og pudset fint op. I dag var det så det her pyrex fad, som fik den store skrubbetur, så jeg kunne tage det i brug med det samme.



 
omkring middagstid faldt årets (vinterens) første snefnug i Aalborg. Ved 14-tiden gik det helt amok og der gik ikke længe før de første sirener begyndte at lyde gennem byen. En flok gæs var vist blevet overrasket over den pludselige kulde, da de tog fløj hen over hovedet på mig. Turen hjem gik i sneglefart. Der skete et par uheld på motorvejene, som gjorde, at køer dannede sig over alt. Turen hjem endte med at tage dobbelt så lang tid som normalt, så jeg var glad for, at jeg havde nået at melde afbud til zumba. Sne, køer og bybusser plejer nemlig ikke at være den bedste kombination, når man har travlt. I stedet har jeg nydt at kigge ud af vinduet. Jeg elsker min udsigt og når sneen dækker det hele, er der et helt specielt lys uden for. Det er som om, at der ikke bliver mørkt i aften. Det skulle dog begynde at regne i nat, så sneen er nok væk igen i morgen tidlig.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar