lørdag den 30. marts 2013

Store bagedag

Jeg startde dagen med at gøre lidt ekstra ud af mit blødkogte æg. I anledningen af påsken, puttede jeg lidt gult food color pulver (købt i en arabisk butik) ned i gryden til mine æg. Resultatet blev et flot gult æg. Mit nyplantede karse var lige akkurat kommet så langt i processen, at jeg kunne nippe lidt til mit æg.


Jeg havde bestemt mig for at tage i storcenteret, lige som resten af Aalborgs befolkning, for tirsdag starter jeg jo op på arbejdet igen, efter min lange påskeferie, så jeg manglede lige et par småting. I Bahne har de efterhånden fået et ret stort sortiment af remedier til fremstilling af cupcakes i mærket "Miss Étoile." Det er også dem, som har lavet en serie med retro zoodyr. Hvad jeg mener med det er, at motiverne minder utrolig meget om de populære tegninger, som der blev lavet plakater med, for København Zoo. Jeg tør ikke sætte årstal på de plakater, men i kan se dem som postkort her. Jeg synes i sær løven fra miss Ètoile er ret flot.


Der er bare noget, som gør at gamle tegninger i f.eks. børnebøger, er meget pænere, end dem de tegner nu. Derfor har jeg også en passion for gamle børnebøger. I sær dem med dyr. De her tegninger er fra bogen "Mine bedste historier" af Richard Scarry. En bog som førte gang blev udgivet i 1950. Mim udgave fra 1971, har jeg købt i en genbrugsbutik.





Efter min shoppingtur, var der dømt store bagedag. Jeg havde nemlig lovet at tage cupcakes med til Påskefrokost hos min farmor i morgen. Førhen stod min farmor for påskemiddagen hvert år. Hun inviterede altid på hamburgerryg med kogte grøntsager og hvid sauce. Det er efterhånden mange år siden den tradition stoppede og nu er farmor blevet dement, så den kommer nok desværre ikke tilbage. Derfor har vi i år, inviteret os selv til påskefrokost hos farmor. Vi har arrangeret det som et sammenskudsgilde og jeg kommer med cupcakes. Den anden dag købte jeg en pose cupcake topping fra Dr. Oeteker i Metro. Det må være noget helt nyt, for jeg har ikke set den i andre butikker endnu.  Der stod på posen, at der ud af posens indhold og 2½ dl. mælk, ville være nok til 12 cupcakes. Jeg havde bestemt mig for at bage 2 slags cupcakes, så jeg måtte forsøge at få en pose til at række til 28 cupcakes. Derfor valgte jeg at smøre det på med en kniv. Jeg ville egentlig have prøvet at tylle det på, men tænkte at det var for risikapelt, når jeg ikke vidste om jeg havde nok. Jeg vil helt sikkert benytte mig af den cupcake topping igen. Det er super nemt og man skal ikke rode med smør, smørost og flormelis. Det gav en fluffy konsistens, lidt som flødeskum og da jeg puttede revet citron i, mindede det utrolig meget om min mormors citron fromage. Åh. Det er da også en skam, at jeg ikke selv har forstand på at lave citron fromage, for det er da også ren retro mad!









Ingen kommentarer:

Send en kommentar