mandag den 25. marts 2013

Genbrugsjagt i ferien

Efter jeg begyndte at gå til Zumba flere gange om ugen, er min fritid sparsom. Derfor er det faktisk sjældent, jeg har tid til at gå i genbrugsbutikker, eller butikker i det hele taget. Genbrugsbutikkerne har som oftest lukket i week-enderne, hvilket begrænser mine muligheder en del. Derfor har jeg gjort det til en ny vane, at jeg vil forsøge at besøge så mange genbrugsbutikker som muligt, når jeg har ferie. Derfor havde jeg lavet en liste inden jeg tog hjemme fra, over de butikker jeg ville forsøge at nå omkring i dag. Det blev til 10 i dag. I morgen når jeg muligvis omkring 3 i mens jeg får lidt almindelig shopping for hånden også. Jeg valgte dem fra i dag, da jeg stadig er forkølet og let bliver svimmel. Og da jeg jo har påskeferie, er der ingen grund til at stresse afsted. Jeg mødtes med en veninde, da jeg var halvvejs. Heldigvis havde hun en cykel med, så jeg kunne få hjælp med alle poserne, for det blev da til en hel del. Men sådan kan det gå, når man er in the zone og lige har fået løn.

Inden jeg tog hjemme fra rensede jeg mine børster og satte håret i et paprør på altanen. Det er et gammelt fif, jeg har lært af min morfar. Han var altid god ved fuglene og yndede at hænge hundehår ud til dem i et net, så de havde lidt redemateriale om foråret. Jeg kunne nemlig se, at fuglene var vidt omkring på min altan, som om de ledte efter redemateriale. Derfor hentede jeg også lige to vattæpper ind der ude fra, da et af dem har uld inden i, som jeg lige kunne forestille mig en fugl nemt kunne finde på at pelse, for at bygge en rede.

Jeg købte disse fine glas.


Jeg synes de er super søde. Jeg arvede min bedstefars vinglas da han døde, men for at være ærlig, er der ikke noget særligt over dem. De minder mest af alt af nogle billige bistroglas. Det har i mange år været nok for mig, da jeg faktisk ikke drikker vin. Da jeg faldt over disse søde glas, tænkte jeg, at det måske snart var på tide at få nogle lidt sødere glas, så jeg købte dem.

Noget andet jeg var på jagt efter var bestik med sort bakelit. Dem kan jeg huske at min mormor og morfar havde. Det første sted jeg var fandt jeg 1 gaffel, et andet sted 4 knive, dog ikke samme type, men de kan bruges sammen. Et andet sted fandt jeg 4 smørebrikker og endnu 2 gafler. I mellemtiden havde min mor spurgt min mormor om hun stadig havde hendes og til alt held, havde hun dem stadig og sagde, at jeg gerne måtte få dem.


Et vattæppe og et par emaljegryder blev det også til. Den med de gule blomster minder mig om min farmors gamle gryder. Måske bliver den sat til salg en dag, men ind til videre, vil jeg nok bruge den som en urtepotteskjuler.


Nå ja, så siger man jo at julen varer lige til påske (jeg ved godt at fasten kommer ind i mellem, men det ødelægger lidt min pointe), så her er et lille mix af jul og påske, som jeg fandt i dag. Sjovt nok snakkede jeg med min mor om nøjagtig sådan en rund dåse med chokolade, som min bedstefar havde med hjem til mig fra Tyskland til påske, når han havde været nede at besøge min fars kusine.


Næste mandag skal jeg faktisk med min mor og far til min fars tantes 100 års fødselsdag. Det er stort. Det er mange år siden jeg har besøgt hende, så det bliver sjovt at se hende igen. Jeg kan huske, at hun var lidt interesseret i min interesse for slægtsforskning. Den har jeg dog lagt lidt på hylden igen. For selv om familien er lille, er den spredt godt og grundigt. Min fars tante er den i familien, som ligger inde med mest information om familien. Min farmor er desværre blevet dement, så det bliver ikke nemt at få mere viden ud af hende. Pyt. Jeg er bare stolt over at vide, at jeg kommer fra en familie, med et særligt efternavn og på mandag skal jeg besøge den ældste person med dette efternavn. Det er da ret stort! Så er det bare lige det der med gaver.... For hvad giver man lige en dame som fylder 100 år?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar