tirsdag den 26. marts 2013

Nye tallerkener

Jeg har stadig ikke den vante energi og var da også lige ved at overveje at udskyde min genbrugsjagt for i dag. Men efter jeg fik taget opvasken, kæmpede jeg mig alligevel ud af døren, for det ville simpelthen være for surt, hvis jeg ikke fik lavet noget som helst i min ferie, grundet en smule forkølelse og ubehag, som måske endda er influenza. Pyt. Alle symptomer kan kureres med lommeletter og cola light, så afsted kom jeg.

Der var 2 genbrugsbutikker, som jeg ikke kommer til så ofte, som var målet for dagens udflugt. I den første butik fandt jeg absolut intet. Jeg plejer heller ikke at finde noget i den anden butik, men i dag fandt jeg da lidt.... Lidt af det gode!


Jeg tror faktisk de har stået i vinduet i et par måneder. Sidst jeg var ved tandlægen spottede jeg dem, men turde knap nok spørge på prisen, så jeg slog dem hen. Men da jeg kom ned i butikken i dag, var der en vældig stemning. Kaffen var ved at blive brygget i baglokalet og der blev sludret om nogle naboer i kvarteret. Den genbrugsbutik bliver drevet privat, hvilket nok er derfor, man ikke rigtig finder det store. Men da der sad et par stamgæster der nede og de begyndte at snakke om min fancy hue, tænkte jeg.... Nu har jeg en chance for at spørge på tallerkenerne. "30kr. for dem alle sammen... Og det er skam et kendt mærke." sagde damen som stod nærmest vinduet de stod i. Deal! sagde jeg og tog dem med under armen i en plasticpose.


Jeg nåede lige omkring en tredje genbrugsbutik inden min energi var brugt for i dag. Faktisk var jeg i butikken i går, men fandt ingen ting. Alligevel bestemte jeg mig for at smutte inden om, da der var 15 min. til bussen kom. Jeg kunne se, at der var blevet fyldt op på hylden med kagedåser og i toppen lå der én, jeg ikke kunne lade stå. Den var lidt dyr. 40kr. for en kagedåse i en genbrugsbutik, er lige ved grænsen, synes jeg. Men i går fandt jeg en fin dåse til 10kr. og så tænkte jeg: Pyt! Det giver en gennemsnitspris på 25kr. så det går an.


Hjemme igen fandt jeg hurtigt sofaen og om lidt tror jeg hellere jeg må få lukket op for det nye Bolig Liv, som lå i postkassen, da jeg kom hjem.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar