søndag den 17. marts 2013

Det der med retro.

Jeg har i mange år haft en passion for alt i plastik og farver. I rigtig mange år har det været en søndagstradition, at jeg tog med mine forældre på diverse loppemarkeder i det nordjyske. Vi mødtes altid med min mormor og morfar og deres naboer. Så man kan vist roligt sige, at jeg er født ind i en samler / genbrugfamilie.

Når alt kommer til alt, har jeg købt massevis af retro lamper og plastic ting til hjemmet, længe før det blev moderne (igen). Jeg vil gætte på, at jeg begyndte min samling, for det er det, for ca. 15 år siden. I 1996 flyttede jeg hjemme fra med bedstefars arvede møbler. Reolen var af syret eg, hvilket ikke var særlig pænt, men gratis og et godt alternativ til ingen ting! På et loppemarkede faldt jeg for min elskede grønne sofa. Jeg fik pruttet prisen ned til 250kr. ved at fortælle dem, at det var min første sofa. Da vi skulle bære sofaen ned til bilen opstod der et mindre problem. Det viste sig, at den var tung som et ondt år. I virkeligheden var den nemlig en sovesofa. Og hvilken en!
 
På billedet ser man også hjørnet af mit skrivebord i teaktræ, købt for 150kr., puder købt i genbrugsbutikker, en gammel postkasse, som jeg bruger til opbevaring af reklamer og min hyggelige lampe, købt for 25kr. på et loppemarkede, lige inden de begyndte at blive retro-moderne igen. Jeg boede 10 år i en lille 1-værelses lejlighed, men er nu (for 6 år siden) flyttet i en noget større 2-værelses. Da jeg flyttede, var det min hensigt at starte en blog, for at skrive om det at flytte i en ny lejlighed, som skulle indrettes. Det blev aldrig til noget, men nu hvor Retro bølgen for alvor er slået igennem, har jeg lyst til at starte som blogger. Jeg er selv en ivrig bloglæser, så jeg håber, at der er nogen i blog-land som vil finde mig og tage godt i mod mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar