fredag den 29. marts 2013

Lunefulde måne

De sidste morgener, er jeg blevet vækket ganske tidligt, af et utrolig flot gyldent skær, som har oplyst hele min stue. Grundet min forkølelse, har jeg sovet i stuen. Normalt ville det være solen, som vækkede mig i mit soveværelse, men da min stue vender i modsatte retning af soveværelset, har det i stedet været den smukke måne, som har vækket mig. I morges nåede jeg lige at forevige månen, inden den forsvandt af syne 10 min. efter, formentlig for at blive nogens aftenmåne.
Jeg valgte at sove videre, efter månen var ude af syne.




I formiddags fik jeg endelig sat mine retro-blomster (Tagetes) til forspirring. På trods af, at jeg rent faktisk har gået på jordbrugskole, har jeg ikke meget grønne fingre, men nu gør jeg da et forsøg. Nogle gangle lykkedes mine planteprojekter, så jeg håber også det bliver tilfældet med mine tagetes. Lykkes det, skal de plantes ud i mine altankasser. Dog har jeg jo en meget følsom næse. Der er især 2 blomster jeg ikke bryder mig om lugten af. Hyacinter og Tagetes. Heldigvis har jeg mulighed for at sætte mine blomster ved hoveddøren, i tilfælde af at de lugter så meget, at jeg ikke vil bryde mig om at være på min altan.
Jeg har været i byen hele dagen. Inden jeg tog afsted, nåede jeg lige at sætte et par sovende påskeliljer i vand. De er endnu ikke vågnet op, men jeg forudser et smukt syn, når den gamle bordpynts-vase står med store gule påskeliljer. For der er ikke meget smukt over en påskelilje, som ikke er sprunget ud.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar