søndag den 24. november 2013

Gule ærter med Knorr grønsagsbouillon.

For en uge siden fik jeg tilsendt nogle Knorr bouill onterninger via Buzzador. Jeg skulle holde julefrokost og havde lejligheden fuld af gæster. Desværre nåede jeg ikke at vise dem, hvor nemt det er at lave suppe, når man har en suppemaskine som mig. Jeg fortalte dem dog om det. Det er virkelig ingen sag, at lave suppe, når man har en suppemaskine. Man skal bare skylle sine grøntsager, skære dem groft ud, tilføje vand og bouillonterninger, trykke på knappen og vente i 25 min. Det er en god måde at spise sunde måltider på. Jeg medbringer det også til frokostpausen på jobbet, hvor jeg varmer det op i microovnen.



I mandags lavede jeg ganske almindelig suppe med porre, gulerødder, kartofler og en Knorr grøntsags bouillonterning. Suppen mindede meget om gule ærter i smagen, så jeg bestemte mig for, at jeg ville prøve at lave gule ærter selv. Det gjorde jeg så i dag, hvor jeg puttede præcis de samme ingredienser i suppemaskinen. Porre, gulerødder, kartofler, salt og 1 knorr grøntsags bouillonterning. Jeg skyllede nogle flækkede ærter og puttede også dem i suppemaskinen og fyldte vand på. 25 min. efter havde jeg kreeret gule ærter, for første gang nogen sinde. Jeg havde ikke noget røget bacon, som jeg ellers havde forestillet mig, ville være godt der til. I stedet for, varmede jeg et par brunch pølser på panden og puttede dem i de gule ærter. Jeg var ret glad for resultatet. Mine første gule ærter. Så simpelt var det:


 



porre
gulerødder
aspargeskartoffler
1 knorr grøntsags bouillonterning
salt
vand


Ingen kommentarer:

Send en kommentar