onsdag den 13. november 2013

En pose fuld af god karma!

Jeg forsøger altid at formindske mit hjemtag af plastic poser. Jeg går som regel aldrig hjemme fra, uden selv at medbringe et indkøbsnet. Mit foretrukne er et stort net købt i en butik i Dublin sidste år. Det er udstyret med remme, så det er nemt at svinge over skulderen. Efter et par ture i vaskemaskinen, er det blevet en smule misfarvet, men det er stadig mit foretrukne.

Jeg havde hørt fra flere genbrugsbutikker, at de godt kan bruge folks aflagte plasticposer. Sidst jeg havde fået gemt for mange, endte jeg med at smide en hel sækfuld ud. Nu havde jeg igen fået samlet en del, så jeg spurgte i sidste uge, om jeg måtte komme forbi med dem inde  hos Danmission på Kennedy Plads. Således medbragte jeg i dag, en hel pose med god karma til dem og de var henrykte! Derfor, lad dette være en opfordring!!! Orker du, som jeg, heller ikke se på bjerget af tomme poser, som du har samlet gennem et par måneder? Så donér dem til din lokale genbrugsbutik.


Jeg havde sorteret dem i store (alm.) poser og små poser. Man behøver ikke ligge dem fint sammen. Det ordner de selv i butikken.

Jeg kiggede hurtigt butikken i gennem og kunne se, at de havde fyldt op med kagedåser. Jeg efterlod en orange IRA dåse, som var lidt for ridset, til jeg ville have den med hjem. Hjem kom i atedet denne søde retro nisse. Endnu en til samlingen. Jeg har før pyntet mit hvide juletræ, kun med vintage nisser. Det var ikke meningen, at jeg skulle have træeg op fra kælderen i år... Men man ved aldrig, hvad jeg får lyst til, når først vi nærmer os december.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar