tirsdag den 5. november 2013

En handy man, 13 huller, 5 skruer og meget mere hygge

Nogen gange skal man smede mens jernet er varmt, så da min far sagde, at han kunne komme forbi i dag, for at sætte et par ting op i lejligheden, slog jeg til. Faktisk havde jeg kun 5 ting på programmet, men da det gik meget nemmere end hid til (grundet en noget bedre boremaskine, lånt af en ven), udnyttede jeg muligheden og tænkte hele tiden to skridt for an, for at få ordnet nogle flere ting. Det resulterede i, at stuen nu næsten har ændret udseende. Faktisk har alle tingene stået i årevis og sukket efter at blive hængt op. Endelig er det sket og jeg er super tilfreds med resultatet. Flere gange undervejs har jeg måtte fortælle mig far, at ting skulle hænge, hvor jeg havde bedt om, selv om han syntes det virkede kikset.... Men jeg er så glad for, at jeg fik det præcis som jeg havde ønsket.
 


 

 

 
 
Jeg er så glad for resultatet. Jeg er i sær glad for, at jeg igen har fået mine gamle lysestager hængt op. De måtte i sin tid vige pladsen for min store reol. Nu har de fået plads over mit tv, hvor de spreder hygge sammen med min fisker/ julemand og mit "trofæ," som de kaldes. Jeg bryder mig ikke om de rådyr trofæer, som er moderne for tiden. Nej, så er jeg mere til mit fine plastik trofæ, som jeg har haft i 10 år. Han går aldrig af mode. I hvert fald ikke hjemme hos mig. Jeg har tændt to stearinlys med det samme. Jeg har nu haft ca. 150 stearinlys i ren stearin stående, uden egentlig at kunne bruge dem. I år skal der tændes lys igen!

Da jeg var ved at rydde op i en skuffe i går, fandt jeg den lille røde paraply. Jeg vil tro, at det er et nøglebræt af en art, men jeg fik den sat op i mit kontor hjørne, hvor jeg vil bruge den som mini opslagstavle.

Da jeg fik hængt min røde trøje op (trøjen blev båret af Danny Wood fra New Kids On The Block under deres koncert i Herning sidste år. Jeg vandt den i en lodtrækning), sammen med stjernen fra Ikea, købt for et år siden, slog det mig pludseligt, at min grønne skum-krone fra New York, kunne være lidt smart sammen med. Jeg kunne også gå all in og hænge mit gamle amerikanske flag op ved siden af (det er et lille flag), men lige nu, tror jeg det er pænest, som det er nu. Jeg satte skumkronen og min garderhusar op med en nål. Så må vi se, hvor længe det holder.

Den lampe jeg købte i Ikea for nyligt, flyttede op i vindueskarmen, da den ikke passede sammen med mine lysestager, som blev hængt op over mit tv. Jeg synes det virker meget fint med den på vindueskarmen. Jeg fik sat et billede op af en afrikansk pige, som jeg har haft liggende i 10 år. Mens vi satte billedet op, kom jeg i tanke om mit cirkel kaffe billede, som lige så godt kunne kommer op, nu vi var i gang. Det ser så fint ud, der oppe på væggen ved siden af den hylde (toppen af min reol), som jeg har tilegnet min afrikanske udstilling.

 De sidste af mine Christel billeder satte vi også op, for det var da en skam, at de bare skulle stå i en krog, når nu de er så charmerende. Dog indrømmer jeg, at jeg ikke synes de matcher de tre farverige billeder, som allerede sad oppe. Men pyt. De er retro og de er fine. Jeg lokkede også lige min far til at flytte mit ur lidt væk fra billederne, så det ikke sad så klemt.

I soveværelset fik jeg hængt det billede op, som min morfar malede til mig for mange år siden. Jeg bliver vist aldrig nogen ballarina, men jeg får danset en del og til tider har jeg også ømme dansefødder. Jeg har stadig ikke fundet pígen i den gule natkjole, som hører til drengen i pyjamas, men nu fik jeg da også ham sat op.

Jo, der kan sørme ske en del, når man smeder mens jernet er varmt. I morgen vil jeg kaste mig over min julepynt. Jeg fik sat kroge op i mit vindue, som forhåbentligt gør det en del nemmere at sætte min kunstige gran gurilande op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar