tirsdag den 28. oktober 2014

Start bare med at jule!

Jeg ved godt, at vi stadig kun er i oktober månede, men i weekenden valgte jeg at tage en slapper. Jeg havde ingen planer, så da jeg havde overstået en lille shoppingtur i lørdags, fandt jeg en julefilm frem, smed mig på sofaen og lod julefreden sænke sig over mig. Søndag gjorde jeg det samme, men da jeg havde set 30 min. af den, tikkede der en invitation ind om cafétur og pludselig fik jeg travlt. Jeg endte med venindehygge på Café Ulla Terkelsen. Det skal siges, at lige netop den café nærmest emmer af julestemning, hele året rundt, men specielt nu, hvor mørket falder tidligere på dagen. Jeg elsker deres mange forskellige lyskæder, lamper og andre finurligheder. Jeg glemte helt at fotografere det.

Min veninde hævdede, at hun synes det var for tidligt med julepynt i butikkerne allerede nu, men jeg synes, det er helt rigtigt at gøre det nu. Come on! Hvem kan gå forbi Salling en sen eftermiddag eller aften og ikke finde deres store røde hjerter for hyggelige??!! Selv har jeg kun set dem tændte fra bussen, så de obligatoriske fine billeder må i vente lidt med at se.

I går blev jeg mindet om en invitation til min tantes fødselsdag i weekenden og pludselig gik det op for mig. Jeg bliver nødt til at starte julen nu, hvis jeg skal nå at nyde den. Kun en eneste weekend uden planer, er der tilbage i min 2014 kalender. Her gik jeg og troede, at jeg altid har travlt omkring juletid pga. Mine forældres og lillebrors fødselsdage, som er så fint placeret fra d. 27. November - 25. december. Det betyder jo, at jeg hvert pr skal finde på to gaver til dem alle. Det i sig selv kan være svært. Med en eneste weekend uden planer i december, gælder det om at få det meste ud af julen, når tiden er der. Derfor er jeg fint tilfreds med, at julen starter allerede nu! Faktisk vil jeg mene, at alle mennesker vil få mere ud af julen, hvis de starter med at jule nu. Tænk hvis alle gaver og forberedelser var gjort inden d. 1. december... Ja, så havde man december måned til at nyde, uden stres. Jeg ved at jeg kommer til at stresse! Derfor minder jeg migselv om at julehygge, så snart jeg har tid til det.


I dag tændte jeg lysene i mine Halloween lygter i mens risengrøden kogte på komfuret. Jeg kan sagtens blande jul med Halloween, men jeg må indrømme, at jeg glæder mig til weekenden, hvor jeg kan pakke mine Halloween sager væk og begynde at gøre plads til mit julepynt. Jeg glæder mig sådan til at finde alle mine gamle retronisser frem fra deres skjul!


Risengrøden serveres altid med Ceres hvidtøl og ekstra kanel on the side, hjemme hos mig.

Nu vil jeg se om jeg kan holde mig vågen til min yndlings julefilm "Miraklet på Manhattan', mens jeg guffer et par af de helt rigtige juleskum julemænd. Jeg har fundet de rigtige juleskum i en ny og spændende variant, hos Metro. Nemlig en special edition med smag af pepparkaka.




Grundet min trang til jul og nostalgi, kunne jeg ikke stå for denne emaljekande hos Blå Kors, som jeg besøgte tidligere i dag..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar