fredag den 31. oktober 2014

Slik eller ballade!


i mange år har jeg pyntet op og købt slik hjem, i håb om at nogle børn ville komme forbinpå denne dag. Halloween fandtes ikke her hjemme, da jeg var barn. Først sidste år, var det som om, at Halloween var blevet en tradition, i området, hvor jeg bor. Et par børn kom forbi, nogle udklædte. Andre ikke.

Det samme gør sig gældende i år. Vejret er ikke det bedste. Sidst på eftermiddagen begyndte det at småregne og tåge til, så jeg var lidt skeptisk og vidste ikke om jeg kunne forvente, at nogle børn ville komme forbi... Men selvfølgelig gjorde de det! Først kom der tre børn, som ikke var udklædte. En af nabopigerne, havde taget sin lillebror med, som udbrød "hvordan kan det være du har så meget slik??!!" Da heg lukkede døren tænkte jeg over det. Og jo. Hvis børnene fik det indtryk, at jeg altid har så meget slik hjemme, kunne det godt gå hen og se mistænkelig ud.. Men det er nu også kun til Halloween, jeg kræser om dem. Jeg har jo drømt om, at Halloween skulle blive en tradition her hjemme, så længe. Jeg tvivler på at andre i kvarteret går så meget op i udsmykning og (u)hygge om børnene denne dag, men de skal vide, at hende der bor der oppe, altid har slik til Halloween!



Er der rester når dagen er omme, spiser jeg det i morgen. Ind til videre har der været to hold med tre børn forbi og det har været 50/50 med udklædningen, men med dette tvivlsomme vejr, forstår jeg godt, hvis de ikke lige gad klæde sig ud!





GLÆDELIG HALLOWEEN - SLIK ELLER BALLADE!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar