onsdag den 29. oktober 2014

Nissejagten er startet

Øv! I mandags stod jeg med de sødeste nisser i min favn... Der var ingen pris på, da de kun lige var begyndt at pynte vinduerne. Jeg sagde at jeg først ville komme der ind igen i dag. I dag blev de solgt til en anden!!! Hvor dum er man så? Det var dumt af mig, ikke at spørge om lov til at købe dem i mandags... Trist var det så, at få at vide, at de var solgt til en anden i dag. Så ærgeligt. Det eneste jeg kan trøste mig med er, at jeg i det mindste havde én af dem i forvejen... Men jeg kommer nok ikke til at glemme skuffelsen lige med det samme! Suk. Det eneste de ellers havde at byde på var en dug og en lille bitte nisse. Jeg elsker dugen, men ærger mig stadig over nisserne. Forresten har jeg også dugen i grøn og brun.. Men nu har jeg den i pink. Jeg skal bare lige have fjernet lidt stearin fra den og håbe på, at det sidste skidt går af i vask!


Noget slukøret gik jeg fra Kennedy Plads op til "Retrobutikken" på Boulevarden. I går lagde de nemlig et billede op af nogle søde nisser, så jeg ville ind og se, om de havde mere julepynt end sidste år. Da jeg trådte ned i kælderen og sagde, at de havde lokket mig der ind med et billede af nogle nisser, sagde den ene ekspedient "jeg stod kige at tænkte, at du kom for at se på nisser!" Det er altså ikke for sjov, at folk kalder mig Gertrud Sand. Jeg siger det bare. Det bliver bare ikke rigtig jul, hvis ikke jeg får købt mig en ordentlig flok retronisser!!! De havde ikke fundet alle julesagerne frem endnu, men nisserne fra Facebook stod der. Jeg købte dem og et fint rødt dådyr. Der står 1978 under nisserne og det skal nok passe! De passer ihvertfald fint ind her i mit Retro univers.



I går købte jeg nogle fine ting hos Kræftens Bekæmpelses genbrugsbutik på Vesterbro. 2 fine kaffekopper med underkop og desserttallerkener fra Bavaria (W. Germany) og 3 finurlige Bobbs Merill glas med kludedukken Ann. Jeg kan ikke helt bestemme mig for, om jeg synes de er sjove eller kitschede. Jeg lavede lidt research og fandt ud af at Bobbs Merill var et forlag, som b.la. udgav børnebogen om kludedukken Ann.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar