lørdag den 18. oktober 2014

Genbrug og efterår i Dronninglund og omegn

I går tog jeg med mine forældre på lynvisit i deres sommerhus, for at flytte havemøbler ind og for at se, hvordan det stod til med vandstanden efter torsdagens hærgende regnvejr. Vi kunne lige nå i et par genbrugsbutikker i Dronninglund på vejen og jeg fik da også købt lidt.

Først var vi i købmandgårdens  genbrug, som på en eller anden måde var en butik, hvor Kirkens Korshær og Danmission hvade slået sig sammen.







Det var en fin butik, men desværre fandt jeg kun én lille ting. Nemlig denne ugle rangle.


Bagefter kørte vi hen til AVV Genbrug i Dronninglund. Der var simpelthen så mange ting, at jeg var bange for at overse en skat. Jeg fandt nu ingen skat. Alligevel fik jeg købt et par ting.





Jeg købte, hvad der viste sig at være 4m. stof i bedste retrostil, samt 2 små stager til julelys.



I et hjørne fandt jeg nogle store røde kugler, som jeg nærstuderede. Pludselig kunne jeg se, at det var vægopbevaring fra Koizol, som højst sandsynligt har været brugt i en butik. Jeg mener at Monki bruger dem, til at have strømper osv. i, i deres butikker. I mine øjne kan de sagtens gå ud for Verner Pantons spaceage vægophæng, som jeg altid har været fascineret af.




Mon ikke de kunne se godt ud med et par retronisser i til jul?

Ved sommerhuset var der for alvor dømt efterår... Det mindede om en frodig skovbund, men det var bare en sommerhusgrund ved østkysten på en råkold fredag. Jeg sørgede for at tage billeder, inden det blev mørkt. Bagefter drak vi varm kakao i sommerhuset, inden vi tog hjem igen.












Vandstanden i åen var for øvrigt steget gevaldigt pga. torsdagens regnvejr. Der var ikke langt fra å til vej.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar