tirsdag den 7. oktober 2014

Lyserød lørdag


På sådan en grå og stormende efterårsdag, som i dag, synes jeg, at det er på sin plads, med et lille tilbageblik på den fine dag, vi havde i lørdags. I lørdags skinnende solen så meget, at det faktisk føltes, som en efterårsdag. Først sidst på eftermiddagen skulle man have sin jakke på, når man var udendørs. Det var et skønt vejr, at fejre lyserød lørdag på.

Inde i centrum var der pyntet op til den årlige indsamlingsdag, til fordel for styr brysterne kampagnen. Jeg nåede desværre ikke rundt i hele byen, da jeg selv skulle deltage i et Zumba marathonløb, som en del af indsamlingen til kræftens bekæmpelse.





Da jeg kom til det lokale Zumba studie i byen, blev der uddelt goodie bags og kræftens bekæmpelse havde opstillet en bod, hvor man kunne købe smykker mm.,  samt lodder i deres tombola,

Jeg mener at der var ca. 10 lokale Zumba instruktører, som førte os igennem et par timers Zumba, som opvarmning til at hovedenavnet, Caroline Bircow, som den sidste gik på.


(Mit trænings outfit bestod selvfølgelig af Zumba bluse til fordel for den amerikanske organisation, Susan Komen, som også samler penge ind, til forskning i brystkræft)

(En af de to mandlige instruktører)

(Caroline Bircow)

(De to arrangører, i gang med at udlodde præmier til de fremmødte)

Det er 5. gang jeg deltager i Zumba Marathon, på lyserød lørdag. I 2010 havde min mor været cancer fri i 10 år, efter at have haft brystkræft, så jeg er glad for, at jeg kan gøre en lille indsats, som kan hjælpe andre og samme tidlig have en fest, med det jeg elsker, nemlig Zumba! Det var meningen, at arrangementet skulle have været holdt i en stor hal, men da der var andre Zumba arrangementer i Nordjylland denne dag, valgte man i stedet, at spare udgifterne ved at leje en hal, så overskuddet fra arrangementet, blev større. 12.500kr fik vi samlet ind, hvilket var et fint beløb, taget i betragtning af de forholdsvis få personer vi var om det.

(Kræftens Bekæmpelse kom på scenen for at modtage dagens indsamling)







Ingen kommentarer:

Send en kommentar