fredag den 14. juni 2013

Zumba og Koldbøtter

Mine ankler, skinneben og benmuskler generelt, kommer virkelig på en prøve for tiden, med så hårdt et zumba program. Vi kører 2 timer om dagen i 4 dage, holder pause i 1 dag og har så igen 4 dage med 2 timer. Jeg kan godt mærke at mine ankler, skinneben og knæ begynder at skabe sig, så jeg prøver at komme igennem træningen uden at belaste dem alt for meget. Det er også gået fint ind til nu, men nu trænger de også til at hvile. For en del år siden, inden der var noget der hed zumba, sagde min læge til mig, at det ville gavne mig at finde balancen ved hjælp af et balancebræt. Jeg har nemlig elendige ankler, som førhen forårsagede, at jeg faldt så let som ingen ting. Jeg købte et balancebræt, men jeg er ikke sikker på jeg trænede nok. Men så kom zumba og jeg har helt sikkert set en positiv udvikling mht. mine dårlige ankler. Jeg har altid trænet med ankelbind på begge fødder og føler, at de har hjulpet mig en del, men også selve zumba træningen, hvor vi jo bruger fødderne hele tiden, har styrket mine ankler så meget, at jeg ikke falder på gaden mere. Jeg får stadig ondt i fødderne efter træning, men det skyldes den hårde belastning de lige har været ude for. Den hårde træning jeg gennemgår lige nu, er så hård for ankler, skinneben, lægmuskler og knæ. I starten mærker jeg det ikke, men i dag, på 4. dag, føles mine ben tunge og en smule overbelastede, dog er det mest musklerne der er ømme, hvilket jo er et tegn på, at jeg har givet den gas, så jeg fortjener en hviledag i morgen. Det bliver også helt rart, at få en dag, hvor jeg ikke skal have min store sportstaske på ryggen!

Inden jeg tog til Zumba i dag, havde jeg 1,5 time inde i byen. Jeg fandt en blå Erik Kold bøtte i en genbrugsbutik, som jeg var nødt til at købe til samlingen, da jeg ikke har en eneste i blå.


I genbrugsbutikken havde de også disse yndige små dansesko til at stå.


Jeg kunne ikke lade være med at tænke på, at den lille pige som havde danset i de små sko, måske var blevet en dygtig danser i dag.

Jeg var også forbi Salling for at købe det nye "Retro" blad.


Da jeg nåede Vejgaard mødte jeg lige denne lille fyr, som vist var blevet smidt ud hjemme fra.


En lille råge unge tror jeg det var. I hvert fald fløj der en noget større råge rundt, om det store træ han sad under. Opskrifter på rågeunge støder jeg tit på i de gamle kogebøger fra 1960'erne. Jeg fandt også opskriften i den sidste "Kvindens hvem, hvad, hvor" fra 1971. Synes nu det ville være en skam at spise sådan en lille fyr, som ham jeg mødte i dag og de voksne er så grimme, at jeg slet ikke har lyst til at spise dem.


                                                                                                                

Ingen kommentarer:

Send en kommentar