søndag den 2. juni 2013

Nogle lange dage

De sidste 3 dage har været rigtig lange og trættende. Torsdag var jeg først hjemme ved 22-tiden, efter en lang dag med bustur og udendørs aktivitet hele dagen. Fredag var jeg til salsa. Jeg kan virkeligt godt mærke på kroppen, at fredag førhen var den dag jeg brugte til at slappe af. Det var så svært at tage mig sammen til at tage til salsa, efter at have siddet en time i 30 grader på altanen. Men jeg kom af sted. Jeg var hjemme igen ved 22-tiden. Lørdag morgen blev jeg vækket i sengen af min mor, som ringede og spurgte om jeg ville med til Hjallerup marked. Lidt groggy stod jeg op, gik i bad og gjorde mig klar til at tage ind til byen, hvor jeg skulle tage bussen der op. Jeg var inde i byen kl. 12:00 og nåede lige en lille smut i genbrugsbutikken, inden jeg skulle med en markedsbus 25 min. senere. Jeg købte et krus og en lille plastic kagekrukke, men da jeg ikke gad slæbe dem med til Hjallerup marked, fik jeg lov til at lade dem stå i butikken, efter jeg havde betalt dem. Det blev hurtigt klar for alle os der stod og ventede på markedsbussen, at den var forsinket... Meget forsinket. Nogle opgav da også, men efter 45 min. venten, kom den endelig! Der var lidt kø på motorvejen, men 45 min. senere var jeg der oppe. Der stod mine forældre og ventede.
Det viste sig at blive en meget varm dag på Hjallerup marked. Der var så mange mennesker, at det hele virkede en smule kaotisk. Jeg kunne ikke rigtig se, at der skulle være noget for mig at købe, men så kom vi forbi et telt, hvor fra de solgte voksdug til 20kr./m. De havde en lyserød voksdug med Hello Kitty og jeg fik pludselig en idé om, at den ville egne sig fint til mit bord på altanen. Jeg købte 1m, da jeg var ret sikker på, at det ville være nok til mit lille bord. Da jeg kom hjem, viste det sig da også, at det var nok og fordi den er en rulle bredde lang (?), er der faktisk nok dug, til begge mine borde. Jeg købte nemlig i sin tid, 2 små altanborde, men bruger kun det ene, da det er sjældent jeg har brug for 2. Jeg har lagt voksdugen dobbelt, så den kan foldes ud, i tilfælde af, at jeg får brug for begge borde.

LIDT MARKEDSSTEMNING





























































Da vi havde været der i et par timer, begyndte vi endelig at finde nogle af loppe-boderne. Jeg så en masse dåser og købte også en flot rød Mazetti dåse. Der stod 45kr. på dåsen, men manden som havde boden, sagde at alle dåserne i kassen kostede 20kr. så det var da heldigt. Så måtte jeg da have den med hjem til mit røde køkken! Lidt senere fandt min mor en gammel Dymo på et bord til 25kr., den var så speciel og virkede ret god, så den kom også med hjem. Dog er det en amerikans Dymo, så bogstaverne æ, ø og å mangler. Men pyt. Den er ret fed alligevel. Den er til bredere dymo tape, end det jeg købte på bagagerumsmarkedet, men sidst jeg var i Metro, så jeg at man kan købe tapen der ude, så jeg skal nok få den brugt!





Vi tog hjem ved 19-tiden og jeg var endeligt hjemme kl. 20:30. Jeg havde lidt besvær ved at holde mig vågen i bussen, efter endnu en hel dag udendørs i bragende solskin. Jeg blev de også lidt rød, men det var intet, i forhold til mange af de andre jeg så på Hjallerup Marked. Jeg havde ikke taget solcreme på, men heldigvis indeholder min ansigtscreme spf 15, så det kunne tage det værste.
Da jeg vågnede I morges var klokken 12:15. Jeg kan ikke mindes, hvornår jeg sidst har sovet så længe. Jeg tror simpelthen at min krop havde brug for at sove i gennem og havde regnet ud, at jeg endelig havde tid til at gøre det. Normalt skal jeg jo op kl. 8 om søndagen, for at tage til zumba, men det skulle jeg ikke i dag. Så dagen i dag er blevet brugt til at sove, vaske tøj, slappe af, drikke smoothie og læse blogs, som jeg er kommet bag ud med, de sidste par dage.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar