onsdag den 12. juni 2013

Zumba og Cherrytomat Detox

Hver dag når jeg har fri fra arbejde, går jeg og bliver en lille smule sulten, da de to stykker rugbrød jeg spiste kl. 12, for længst er forbrændt på arbejdet. Derfor er det ekstra surt at vide, at jeg først er hjemme igen sent om aftenen, når jeg har været til 2 timers hård zumba, hvor vi forbrænder ca. 1000 kalorier (500 kalorier pr. time). I går var jeg en smut forbi Daglig Brugsen og faldt over et Coop medlemstilbud. 500g. cherrytomater på stilk for 11kr. Jeg spiste nogle af dem inden zumba og havde spist dem alle sammen inden jeg var hjemme igen om aftenen. Jeg synes de havde virket som en ret god "før og efter zumba snack," så jeg købte også 500g. i dag. I dag supplerede jeg dog med en lille pose snack gulerødder, som jeg købte i Salling.


De cherrytomater jeg har fundet i Daglig Brugsen er så søde, at jeg nærmest vil sige, at de smager af vindruer. Så mit nye slik er helt sikkert cherrytomater. Jeg var lidt bekymret for om 500g. cherrytomater nu var lidt for meget at indtage på en dag, men jeg har ikke bemærket, at der skulle være noget i vejen for det og nu har jeg så lavet lidt research og kan se, at tomater er det rene detox (antioxidant), så jeg må da vist hellere fortsætte med at spise dem, ind til jeg bliver træt af dem.

I lørdags snakkede vi om, at det var en skam man ikke kunne sælge al den fedt vi forbrændte til zumba og så kom jeg i tanke om den gamle børnesang "jeg har fanget mig en myg."

Jeg har fanget mig en myg
smeltet fedtet af den
tønden her er stor og tyk, fyldt med fedtet fra den
sy mig fluks et støvle par, du kan straks begynde
hvis jeg ingen penge har, får du fedt fra tønde

- Nok er det måske ikke lige frem fedtet der smelter af os, når vi dyrker zumba, men jeg skal love for, at sveden hagler af os. Man kan nogen gange godt blive lidt forskrækket over, hvordan sveden bare bliver ved med at dryppe. Mit medbragte håndklæde er hurtigt gennemblødt, fordi jeg tørrer panden i mellem hver sang.. Mit tøj lige så. Så efter 2 timers hård zumba, er alt mit tøj lige så gennemblødt, som havde man været ude at bade med det på. Jeg vælger at tro, at sveden er en effektiv detox/ udrenselse, for noget skidt må der altså komme med sveden ud gennem huden. Kalorierne man forbrænder, sætter kroppen på arbejde, så man i løbet af natten nemt kan have smidt 500g. Så selv om man må svede hårdt for det, er det jo alligevel sjovt mens man danser og rart at vide dagen efter, at man fik mere ud af den end bare dans og smil på læben. I morgen må jeg på den igen!



Efter Zumba skulle jeg ud til døgnboxen ved Bilka og hente en pakke. Jeg skal nemlig være test person og teste min maves forandring ved at spise Kellogs All Brans i stedet for min sædvanlige morgenmad hver morgen. Til det formål er der blevet sendt 3 pakker forskellige All Brans.
Jeg skal lave et forsøg i 5 dage og tænkte at jeg lige så godt kunne afprøve det i mens jeg er under min hårde zumba  periode. Jeg spændt på om jeg føler mig mere mæt eller sulten, da jeg jo ikke er vant til at spise sådan nogle morgenmadsprodukter. Men nu er jeg en del af et forsøg og så må vi se hvad det ender med.

Jeg gik hjem fra bilka, da der ikke gik flere busser, så sent på aftenen. Det var nu også en helt dejlig lille gåtur. Se bare de fine billeder jeg fik taget af Dyrskuepladsen, som var hel fredelig oven på søndagens bagagerumsmarked.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar