lørdag den 15. juni 2013

Vægttab, shopping og Valdemars dag

Selv om det ikke er mange kg. jeg har tabt mig i denne omgang, har det alligevel virket så positivt på mig, at jeg har fået en utrolig trang til at shoppe. Jeg tror det har noget at gøre med, at jeg altid prøver at fylde tiden og indkøbsvognen, med noget andet end usunde ting. Jeg køber en masse frugt og grøntsager, som jeg kan bruge til suppe og smoothies.

Lige nu har jeg dette på lager:
vandmelon
honning melon
friske abrikoser
dognut ferskener
blåbær
vindruer
kiwi
små bananer
asparges
gulerødder
løg
kartofler
squash
spinat

I eftermiddags lavede jeg en smoothie med frosne ribs ( som jeg plukkede i gården sidste sommer ), 1 lille banan, 1 dognut fersken, lidt honning melon, 1 æble og en stor håndfuld spinat.
Til aften lavede jeg suppe i mens skybrud, torden og lynild drev forbi. Det blev til en gulerods og aspargessuppe. Jeg puttede ingredienserne i min suppemaskine og gik i bad. Da jeg kom ud af badet, var suppen færdig og tordenvejret var drevet over.
Man kan ikke klage over det danske vejr, for det er sådan et vejr, vi har haft så mange gange op til Skt. Hans aften. Det er derfor vi i min familie har haft en tradition med boller og varm kakao, når vi var kommet hjem fra Skt. Hans bål. Andre gange har der været så tørt, at de frarådede bål, så jeg vil tro at det danske vejr bare er noget ustabilt, ikke kun om sommeren, men hele året rundt.

Jeg har fået købt en del blomster og krydderurter til altanen. Nogle år har jeg meget på altanen og andre år har jeg nærmest ingen ting der ude... Men i år har jeg meget.

Af krydderurter har jeg på nuværende tidspunkt:
Rosmarin ( 8 kr. )
Stevia ( gave )
Mynte ( 16 kr. )
ukendt med en duft af karry (?) ( 8 kr. )

Grøntsager har jeg også lidt af:
tomat ( 5 kr. )
chilli ( 8 kr. )

Blomster:
2 altankasser med stedmoderblomster ( 6 kr. )
En masse Tagetes ( gratis frøpose fra Aalborg City )
1 gerbera ( 19 kr. )
1 fuchia ( 15 kr. )
1 pink tusindfryd ( ? ) 10 kr.
1 lyselilla clematis 25 kr.

- Så mit plantebudget lyder på nuværende tidspunkt på 120 kr., hvilket jeg vil mene er ret godt givet ud, for så mange planter. Der til skal så ligges lidt penge til jord, potter osv. Så for ca. 200 kr. har jeg fået en ret fin altan.

Jeg skulle finde en eller anden smart måde, at få plantet min nye clematis i den lille sprække jeg havde på altanen, så jeg købte en pink balje til 30 kr. i "TIGER." Der havde de også nogle Flamingo kort, som jeg tænkte jeg kunne sætte i en ramme og pynte med dem ude på altanen, sammen med mine andre flamingoer. Og da jeg nu var godt i gang med at shoppe "pink," ja så ville skæbnen, at "Panduro Hobby" havde nogle fine Flamingo dåser sat ned til 20kr. Dem købte jeg 2 af, for de kunne også sagtens bruges på altanen. Ind til videre har jeg brugt den ene, som en urtepotteskjuler der ude
.
Noget andet jeg har købt på det sidste, er tøj. Da jeg træner så mange dage i træk, for tiden, har jeg haft et behov for mere træningstøj, så i går købte jeg et par nye træningsbukser i "Stadium." De var sat ned til 99kr. Jeg havde dem på i dag, da mit andet træningstøj hang til tørre på altanen. Jeg prøvede bukserne i butikken, i 3 størrelser og endte med at købe den i midten. Jeg syntes dog, at de virkede lidt løse omkring taljen, så i dag tog jeg ud og købte et par i en mindre størrelse også.
Stoffet er nemlig utrolig behageligt at have på og træningsbukser til 99 kr. finder man altså ikke ret mange steder.
 
Inden jeg slutter af, vil jeg lige minde om, at i dag er Valdemarsdag, dagen hvor vi fejrer, at Dannebrog faldt ned fra himlen, 15. juni i 1219. I formiddags så jeg en lille flagmarch gå hen over Nytorv, mens jeg sad i bussen på vej til Zumba. Tivoli garden stod på Gammeltorv og ventede på at de marcherende ville støde til dem. Hvert år på denne dag, mindes jeg hvordan jeg som pige spejder i sin tid, skulle sælge små flagklistermærker denne dag og flagmarchen fra Aalborg slot, var også noget særligt at få lov at være med til. I dag var der ikke meget jeg fik mærket at det var Valdemarsdag, men jeg fik som sagt set den lille flagmarch, i storcenteret så jeg nogle små spejdere sælge flagklistermærker og nå ja, så flagede dsb på banegården.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar