søndag den 2. juni 2013

Team Building kursus i Ree Park Safari

Da vi sad i bussen torsdag morgen, vidste vi stadig ikke hvor vi var på vej hen, men efter hånden som vi kom længere og længere syd på, kom der flere og flere hints. Vi endte ved Ree Park Safari i Ebeltoft. Fedt, tænkte jeg, da jeg elsker dyr og aldrig havde været i Ree Park. Jeg troede vi skulle arbejde med dyrene, men det viste sig at det var os selv vi skulle arbejde med. Team Building. Vi var ca. 50 personer fra firmaet og blev inddelt i hold på kryds of tværs af vores normale teams. Vi skulle løse nogle opgaver i fællesskab og selv om det virkede en smule grænseoverskridende, gjorde jeg mit bedste ved alle opgaver. Dog måtte jeg sige fra, da vi skulle køre bil med bind for øjnene. Jeg har ikke siddet bag rattet i en bil i 15 år og jeg havde ikke tænkt mig, at dele min "næste tur" bag rattet, med de andre. Så i stedet fik jeg opgaven, at guide den blinde chauffør rundt på banen, mellem to stænger i et noget kuperet terræn. Vi kom på 6 opgaver og halvvejs arrangerede guiderne mad over bål.

 Da vi var færdig med at udføre opgaverne, fik vi endelig lov at hilse på dyrene. Vi blev inddelt i 3 hold, som kunne hoppe ind i 3 safari biler (spændt efter hinanden) med en guide som chauffør




























Ree Park er så stor, at vi ikke nåede omkring alle dyrene, hvilket jeg synes var en skam, men da vi jo var på arbejde, måtte vi nøjes med det vi kunne få. Vi kørte i bilerne på savannen med de afrikanske dyr, så hoppede vi af bilerne ud for rovdyrenes anlæg, hvor vi hilste på løverne og tigerne, som lå i deres indendørs anlæg. Det var spændende at komme så tæt på rovdyrene, selv om den ene tiger ikke var i sit bedste humør. Det skyldtes at den havde fået skubbet sine fisk på den modsatte side af tremmerne, så den troede vi ville tage dem. Vores guide fandt en kosteskaft og skubbede dem ind til den igen og haps, så blev de spist. Efter rovdyrene, gik vi rundt blandt de asiatiske dyr.

Kl. 17:00 var det arrangeret fugleshow for os, hvorefter vi skulle spise lækker grill mad i tipien. Efter desserten var der lige tid til at kigge lidt på de dyr, som var i nærheden, inden afgang kl. 20:00










Næste dag var vi alle godt trætte på arbejdet, men var alle enige om, at det havde været en sjov og anderledes dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar