mandag den 3. juni 2013

Alt for damerne og Flittig Lise

Alt for damernes kvindeløb bliver altid afholdt lige ude for an mit vindue. Dvs. start og slut finder sted på sportspladsen lige ved siden af, der hvor jeg bor. Jeg lagde godt mærke til, at de allerede i går aftes var i gang med at stille et stort telt op. I dag kunne jeg så følge de 3 starter, hører deres opvarmning og informationer fra min altan. Jeg tog dette billede for sjov. Og sjovt nok, har alt for damerne postet et billede fra den anden side, på instagram.



Løberne blev opfordret til at nyde vejret og den skønne natur, som bragte dem gennem Østerådalen, hvor der var masser af fugle at se på. Hvert år når dette løb finder sted, tænker jeg tilbage på dengang, hvor jeg som 11/ 12-årig (?) fulgte efter løberne, da jeg var ude at gå tur med min mormor og morfars hund. Jeg fulgte dem hele vejen ned til Østerådalen og for vild. Der havde jeg aldrig før været alene og jeg var jo bare fulgt efter løberne i en iver og kunne ikke huske, hvordan jeg skulle finde hjem igen. Der stod jeg så ved nogle kolonihaver og forvildede mig ned til Østerådalen. Heldigvis kunne jeg se de lejligheder, hvor min farmor boede, så det eneste der var at gøre, var at gå målrettet mod min farmors lejlighed. Hvor er børn i dag, dog heldige med at være udstyret med mobiltelefon, for hold op hvor endte det med at blive en lang gåtur for mig og hunden. Men sjovt var det alligevel at ringe på min farmors dør og se hendes ansigtsudtryk, da hun så mig og hunden uden for døren. Hun ringede selvfølgelig til mine forældre, for at fortælle jeg var der. Men hvad skulle jeg have gjort, hvis jeg ikke kunne finde hjem til min farmor? Fra den dag af tror jeg nok, at jeg holdt op med at gå ad veje, jeg ikke kendte i forvejen.
Da den første løber fra løbet i dag var nået i mål, skulle jeg af sted til min tantes fødselsdag. Jeg havde købt en potte til en af mine Flittig Liser og fik plantet en af mine mange aflæggere om til hende. Jeg købte potten i Ikea og spm i kan se på billedet her, er der altid isvejr i ikea. for at lave din egen softice for 5kr ef altså noget af det bedste, efter en tur i ikea.


Det var min anden aflægger, som flyttede hjemme fra, men vindueskarmen er stadig fuld af aflæggere og der kommer et par stykker til hver uge. Her er et billede af min store plante, med den lille aflægger ved siden af.


Den store plante ligner til tider et kaos, som ikke er til at holde styr på, men ved hjælp af blomsterpinde og mulighed for at lave aflæggere, skal den nok holde sig i form.

Jeg fik også prøvet mit smalle dymo tape i min "nye" dymo. Det kan lige akkurat gå. At bogstaverne bliver lidt skæve, tilføjer kun ekstra charme.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar