torsdag den 6. juni 2013

Telia Tirsdag og Open By Night

I tirsdags var jeg i biografen med min veninde og hendes datter. Jeg havde en fribillet, som ville udløbe dagen efter, så for ikke den skulle gå til spilde, tog jeg min veninde og hendes 3-årige datter med i biografen på tirsdag, som jo er billig dag, når man er Telia kunde. På den måde kunne vi alle 3 komme i biografen for 75 kr. Vi så "Skovens hemmelige rige," som egentlig frarådes børn under 7 år, men da pigen allerede ser almindelige action film der hjemme, tænkte jeg, at hun nok godt ville kunne klare at se den, med os to på hendes side. Det gik også rigtig godt. Hun kunne dog ikke forstå, at popcornene først skulle spises når filmen startede. Men inden filmen kunne ventetiden så gå med at hygge med popcorn! Det lyder mærkeligt, men jeg synes faktisk, at der var en del voldelige scener i tegnefilmen og jeg sad flere gange og holdt øje med om pigen nu ville reagere. Hun klarede det stort set uden at rynke på næsen eller sige "bange" hvilket betyder "jeg er bange," når man er 3 år og har dansk som andet sprog. Hun udbrød af og til "falder ned," når nogen af figurerne i filmen faldt ned, fra de fugle de fløj på. Hun havde forstået, at man skal være stille i en biograf og vendte sig af og til over til mig med pegefingeren for munden og sagde "shhhhh stille," fordi det havde hun lært. Efter en time var det slut med popcorn og så var det svært at holde koncentrationen, først stod hun op og hang af sæderne foran, men så måtte mor træde til og så tog hun resten af filmen med i mere afslappet (træt) temperament.



Efter filmen gik vi op mod centrum, som denne dag holdt "Open By Night." kl. 18:00 var der allerede mange mennesker i byen og der var en summen og feststemning uden lige.






Jeg tog min veninde og hendes datter med ned i "Retro Genbrug" (Butik 21), så hun kunne se alle de fede ting. En af damerne i butikken satte sig på gulvet sammen med pigen og viste hende deres byggeklodser og dyr, som var til salg. I mens hun underholdt pigen, tog vi et hurtigt kig på resten af butikken. Vi købte ikke noget, men gik længere op af Boulevarden, hvor en masse farvestrålende vandkander stod og lokkede, uden for "Mandrup Poulsen Tapeter." Jeg var på udkig efter en farsdagsgave og tænkte, at de måske havde en sjov ting, der kunne bruges til formålet, da butikker er fyldt med sjove og farverige ting. Jeg fandt ikke noget, men på vej ud af butikken, blev vi spurgt om vi ville have en af de sjove vandkander gratis. Det var et godt reklame trick og en venlig gestus, på en og samme tid. Vi mødte efterhånden flere og flere med de sjove vandkander. Den er lidt stor og klodset, men med alle de ting jeg har på altanen, der kræver vand hver dag.


Vi kom i et par butikker inden min veninde og pigen tog hjem. Jeg ville lige gå en sidste runde for at finde en gave til farsdag, inden jeg tog hjem. Kl. 22 skulle der afholdes koncert på Gammeltorv med Søs Fenger, The Antonelli orchestra, Jokeren og vinderen af det internationale melodigrandprix, Emmelie de Forest. Allerede kl. 21.30 var der fyldt op på Gammel Torv. Kl. 22:05 var hele vejen ud for Gammel Torv, samt parkeringspladsen ved Budlofi kirke fyldt op med mennesker. Jeg orkede ikke stå at vente mellem alle de mennesker, så jeg tog hjem inden koncerten gik i gang.





 












Ingen kommentarer:

Send en kommentar