fredag den 25. april 2014

Forårs bryllup

Lørdag havde min bror og hans kæreste inviteret 90 personer til deres bryllup. Jeg havde lovet at bage cupcakes, så torsdag brugte jeg 10 timer på at bage henholdsvis 100 chokolade cupcakes og 100 vanilje cupcakes. Jeg holdt to pauser under bagningen.
  
 
Fredag tog jeg med mine forældre ud i lokalet, hvor festen skulle være, så mig og min mor kunne lave og pynte kagerne med frosting. Hold da op, hvor endte det med at tage lang tid. Vi lavede 5 forskellige slags frosting (lime, pebermynte, lakrids, hindbær og vanilje), som vi kom på køl, ind til vi var klar til at pynte kagerne. Desværre kølede køleskabet så meget, at vi bagefter måtte bruge tid på at få det tøet lidt op, vha. vandbade. Stres. Men heldigvis blev det til sidst et fint resultat med nogle rigtig festlige kager.
 


Næste morgen var jeg tidligt oppe for at komme i tøjet og gøre mig klar. Jeg havde valgt at tage en afrikansk kjole på. Måske kan i huske, at jeg købte kjolen til 40kr i en genbrugsbutik i København sidste sommer. Dengang skrev jeg, at kjolen mindede mig om en cubansk dansedragt. Det gør den sådan set stadigvæk, men for et par måneder siden, satte jeg mig for at finde ud af, hvem som stod bag kjolen. Jeg googlede designernavnet i kjolen og fandt ud af, at det var en kendt afrikansk designer fra Elfenbenskysten, som bl.a. havde designet skjorter til selveste Nelson Mandela. Så jeg vil tro at jeg gjorde noget af et kup, da jeg fandt kjoledragten til 40kr.
 

 
Desuden sidder både bukser og kjole, som var det designet til mig! Kjolen tager sig helt sikkert bedst ud med bare arme, men det kunne jeg ikke få mig til, så jeg tog en bluse under og lavede et sjal, som jeg bandt om ryggen, så det nærmest dannede lidt pufærmer.
 

 

Sjalet lavede jeg af et stykke afrikansk kjolestof, købt på et loppemarked sidste år. For ikke at klippe i stoffet, foldede jeg de sammen og syde det med et par lette sting, som kan pilles op igen. Inden jeg gjorde det, klippede jeg dog lidt af stoffet af, for at lave et tørklæde. Jeg tænkte nemlig, at siden jeg skulle have sådan en fin kjole på, kunne jeg lige så godt gå all in på det afrikanske look. Derfor havde jeg også fået min veninde til at kreere en anderledes frisure men cornrows og påsyede cowrieskaller.I kan se flere kjoledesigns af designeren på hans hjemmeside. Nederst på siden er der en video, som starter op med en masse larm (et modeshow), så skru lige ned for lyden inden i besøger hjemmesiden her.
 
Det var et skønt bryllup, vejret var godt og festen var god. Her kommer lige et par "stemningsbilleder fra et bryllup."
 


 
 


 
 

 

 
 


 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar