onsdag den 9. april 2014

Et strejf af Sverige

Det er efterhånden ved at være lige på klokkeslettet, jeg rammer genbrugsbutikken på Kennedy Plads, men sådan må det jo være, når de ligger nabo til busterminalen, hvor alle busser mødes. Derfor griner de altid i genbrugsbutikken, når jeg kommer lige i deres kaffe pause. Jeg bestemte mig for, at jeg i dag, ikke ville bede dem om at flytte sig, så jeg kunne se reolen de sidder for an, når de drikker kaffe. I stedet gik jeg rundt i alle de andre hjørner. Der var kommet en ny dåse med blomster på, men jeg syntes ikke mit behov for denne dåse, var stort nok til at betale prisen, så jeg lod den stå. Da jeg svingede omkring kaffeselskabet, for at kigge på hylden med duge, faldt mit blik alligevel ind på hylden med bestik og service. Og hov. Ja, så var jeg altså nødt til at bede dem gøre plads alligevel, for jeg havde fundet noget af et scoop! Der på hylden stod der de fineste Rörstrand frokosttallerkener med blåt mønster. Navnet på dem er "Troja." Den lille prik på tallerkenerne indikerede at prisen for dem var lige til at overkomme. Et vaske ægte scoop!
 


 
Nej, det var ikke for at gøre en hel masse ud af, at tallerkenerne var fra Sverige, at jeg hev den gul-ternede voksdug frem. Den har lagt på mit sofabord i lang tid. Jeg er så øm over mit sofabord og spisebord (begge i teak), at jeg altid har en voksdug under en almindelig dug på dem. Jeg tror det skyldes, at jeg tidligere har haft en andet teaktræsbord, som jeg desværre kom til at lave en ring på, efter en varm tallerken. ØV! Bare rolig. Bordet blev ikke kasseret af den grund, men gik videre til min lillebror, hvor det siden hen er bleve slevet ned og malet.
 
I går gik jeg forresten også all in på svenske tallerkener. Men det var det mere maden jeg hentyder til. Jeg var nemlig i Ikea, hvor jeg spiste den ægte Ikea spise, Kødboller med kartoffelmos og tyttebær. Mums! Som et lille tip, kan jeg oplyse, at jeg altid blander tyttebærsodavand i min cola når jeg er i Ikea. Det smager så godt!
 

Da jeg var på vej til zumba lidt senere i dag, nåede jeg lige akkurat ind i genbrugsbutikken i Niels Ebbesensgade. Der var trafikkaos i Aalborg i dag, da en bil med trailer (jo, det er Nordjylland jeg snakker om), sad på tværs i Limfjordstunnellen efter et uheld. Og ja, ikke nok med at sådanne uheld i tunnellen altid skaber lange køer på motorvejene, ja så lukker hele Aalborg centrum hurtigt til, når folk begynder at søge den eneste anden vej nord på, nemlig via limfjordsbroen. Heldigvis blev busturen kun forlænget med 10-15 min., men når man ved, at man får en bøde, hvis man ikke dukker op til sin tilmeldte zumba time i fitnesscenteret, så kan man godt blive nervøs. Jeg nåede det og nåede som sagt også ind i genbrugsbutikken, som jeg plejer. Det eneste jeg fandt var en ske, som jeg puttede i lommen, da jeg havde betalt den. I lørdags gik jeg rundt med en gaffel, som jeg havde købt, da vi var på vej til Forårsmessen. Jeg bliver jo nødvendigvis nødt til at eje den ske eller gaffel, som jeg finder i en genbrugsbutik, fordi den passer hjem i samlingen af "mormors retro bestik."


Ingen kommentarer:

Send en kommentar