søndag den 13. april 2014

Årets første bagagerumsmarked i Aalborg

Jeg var i byen i går og kom først hjem kl. 4. Sådan kan det gå når Pharfar er dj og vælger at starte festen med et par timers forsinkelse. Trods den sene hjemkomst, valgte jeg alligevel at stå op kl. 8, så jeg kunne starte dagen med zumba. Sikke et stormvejr! Da jeg var på vej til bussen, mødte jeg en del skilte, som annoncerede, at det var i dag, der var bagagerumsmarked på Dyrskuepladsen, min nabo. Jeg håbede på, at stormen ville lægge sig, i mens jeg var til zumba, men kunne konstatere, at den i stedet var blevet kraftigere. øv.
 

Fra min altan kunne jeg se, at der holdt en del biler på Dyrskuepladsen, så selv om jeg var fristet til at smide mig under et tæppe på sofaen. Alligevel valgte jeg at iklæde mig vanter, hue og solbriller. Solbrillerne var mest til at skærme for den kraftige vind, da mine øjne er utrolig sarte og løber meget i vand. I sær i blæsevejr.
 

 
Os lokale, der bor nabo til dyrskuepladsen, ved at man kan skyde genvej ind over fodboldbanerne, hvis man benytter den lille låge i hegnet, så det gjorde jeg selvfølgelig.
 
 



 
Der var mange mennesker, men det var tydeligt at se, at de alle sammen frøs. Jeg gjorde mit første køb, allerede efter 3 min. På et bord med glas og porcelæn, fik jeg hurtigt øje på nogle Rörstrand tallerkener, i samme mønster, som jeg lige havde købt i genbrugsbutikken den anden dag, Troja. Når man går til loppemarkeder eller bagagerumsmarkeder, har jeg oplevet, at det ofte er en fordel, ikke at vende porcelæn, bøtter og dåser, for at se navnet under dem, så vidt det er muligt. Det er ofte bedste at følge sin intuition og diskret vippe lidt med tingene, så man kan skimte navnet i bunden. Denne gang var det slet ikke nødvendigt, da jeg på 2 meters afstand (der stod flere folk omkring bordet), spottede Troja mønsteret. 3 middagstallerkener og 1 frokosttallerken. Jeg spurgte på en pris og betalte glædeligt 30kr. for dem. Jeg så mange fine retro sager på bagagerumsmarkedet, men da jeg jo for det meste, går all in på "scoop" priser, lod jeg det hele stå tilbage. Vejret havde også en del af skylden for, at jeg ikke købte mere i dag. Der var simpelthen så koldt og stormen var modbydelig. Tidligere i dag, var Beredskabscenteret ved at ryde op efter et vindue, som var blæst ud  fra 5. sal, inde på busterminalen. Når vejret er godt, kan jeg bruge 2 timer på at gå rundt og kigger på ting og spørge efter priser. Jeg kom kl. 13 og allerede kl. 13:45 så jeg flere folk pakke deres ting væk, da de havde fået nok af kulden, kunne jeg forestille mig. Jeg selv skyndte mig så meget, at jeg fik set det hele på 1 time. Det meste af tiden, gik jeg og tænkte på, at jeg egentlig hellere ville hjem i varmen. Jeg har set flere af sælgerne stå på bagagerumsmarkederne sidste år, så jeg vurderede, at jeg nok skulle få lejlighede for at se de fleste af tingene igen. Nogle af sælgerne sad inde i deres biler og håbede på, at tingene på de opstillede borde, ville sælge dem selv, hvilket jeg ikke tror holdte stik. Men jeg forstod dem godt.
 
Selv om jeg ikke fik købt meget, var jeg ret tilfreds med mine 4 tallerkener.
 


 
Om 14 dage er der bagagerumsmarked på Dyrskuepladsen igen. Skulle du have fået lyst til at besøge et af bagagerumsmarkederne på Dyrskuepladsen i Aalborg, vil jeg lige give et tip, til dem som måtte have nem adgang til et tog. Skalborg Station ligger nemlig kun 1km fra Dyrskuepladsen, hvor bagagerumsmarkederne finder sted.
 
 
Måske kan i lige skimte toget i baggrunden her
 
 
Der er to forskellige bagagerumsmarkeder på Dyrskuepladsen i Skalborg. Det traditionelle (som det i dag) og Olsens bagagerumsmarked. Altså bagagerumsmarked hver 14. dag, hvilket er det rene svir for en loppe-entutiast som mig!
 
Bagagerumsmarked i 2014

13. april
11. maj
8. juni
13. juli
10. august
14. september
12. oktober

Åbent fra kl. 10-16.

Olsens bagagerumsmarked
    
27. april
25. maj
29. juni
27. juli
31. august
28. september   
 
Åbent fra kl. 10-16

Ingen kommentarer:

Send en kommentar