søndag den 27. april 2014

Bagagerumsmarked og masser af sol

Allerede i morges, da jeg skulle til zumba, kunne jeg mærke, at det ville blive en rigtig varm dag. Skønt at man ikke behøver bekymre sig om lag på lag tøj mere, men snarrere det modsatte. Bluse med korte ærmer under jakken, som man så kan smide, efterhånden som temperaturen stiger. Efter zumba var det ikke længere nødvendigt med jakke.

Da jeg kom hjem, smurte jeg mig ind i solcreme og skiftede mit tøj ud, med noget lidt mere behageligt. Inden jeg gik over på bagagerumsmarkedet, lavede jeg en kande smoothie med jordbær, galia melon, ananas, blåbær og chiafrø. Jeg fik lavet det lidt tyndt, da jeg hældte for meget vand i, men så havde jeg lige noget yoghurt naturel, som jeg puttede oven i. Det endte med at blive en drikke-yoghurt, men den var god. Jeg drak et glas på altanen og tog et krus med ud af døren. Af erfaring ved jeg, at det ofte blæser en kølig vind på Dyrskuepladsen, så jeg tog en tynd jakke på, indenjeg gik ud. Mine Gucci solbriller har en stor revne i det ene glas, men de er praktiske, da de ingen ting fylder og de er nemme at have i tasken. Og ja, så gav jeg kun 2kr for dem, til torvemarked hos Super Best, sidste sommer. Derfor har jeg lært at leve med revnen i glasset.



Der var som altid mange mennesker til bagagerumsmarkedet og jeg kunne ikke lade være med at tænke på, hvordan jeg for 14 dage siden, måtte skynde mig igennem markedet, da jeg hundefrøs. I dag ville jeg tage det stille og roligt og forhåbenligt få lidt sommer kulør ud af det.
  




Der gik ikke længe, før jeg spottede en blå Anita Wangel IRA dåse. Jeg tog chancen og spurgte på en pris, velvidende, at de fleste dåse-sælgere udemærket ved, at Anita Wangel dåser, er samleobjekter. Men ikke ham her! 25kr skulle han have for den. Åhh... Det er jo lige præcis sådan jeg elsker at handle! Jeg gik forbi mange tilsvarende dåser til 60k-125kr, men dem fik de lov at beholde. Jeg venter nemlig hellere, på det helt rigtige bud og så slår jeg til. Held, hobby og loppesnilde, kan man vel kalde det.
 

Lidt efter gik jeg forbi to retro børnebilleder af F Lolylle.. Der sad en lille mærkat med et 10-tal på, så dem var jeg nødt til at have med. Og sørme om ikke de 10kr var en par pris for begge to!
 

Jeg var halvvejs og havde allerede gjort nogle rigtig gode fund til billige penge og ja... Så tillod jeg mig at blive fristet af denne skønne gips figur af en Afro Amerikansk kvinde med griflepen. Selve tavlen manglede, men jeg overvejer at give hende et rødternet forklæde på, i stedet for. Hun er bare så charmerende, at hun minder mig om Aunt Jemima, det amerikanske pandekagemærke. Der er ihvertfald noget soul food mamma over hende, synes jeg. Ja, nogen gange køber jeg curiositeter med hjem, hvis prisen ikke er alt for høj. Med de to billige køb in mente, gav jeg så 50kr for hende.
 
 

  
Jeg købte også 4 røde plasticbøjler med hjem, da denne type bøjle, er min egen farvorit, så nu vil jeg prøve at sælge dem. Jeg synes de har en funky facon.
 


Til sidst købte jeg et kage dekorationssæt med sprøjter og tyller til 5kr. Jeg tror jeg vil forære det til min datters veninde, hvis vi skal bage cupcakes én sag. Hun elsker nemlig at bage kage sammen med mig..


Da jeg kom hjem tog jeg mit altan-tøj på, smurte mig ind i mere solcreme og tilbragte nogle timer på altanen. Jo. Jeg har skam allerede fået kulør i ansigtet. Heldigvis, for jeg læste en overskrift om, at vi ikke skal blive chokerede, hvis der bliver snevejr i den nærmeste fremtid.

Jeg har brugt mit gamle vatterede altan-tæppe som baggrund på disse billeder. Som i kan se, er det ved at synge på sidste vers, da det både er jordslået, men også hullet. Jeg bruger det dog stadig, når jeg vil dase på altanen. Så smider jeg det på gulvet og smider et fleecetæppe oven på. Nu da jeg har set, hvordan det har taget skade af solen, er jeg lidt bekymret for at tage et nyt vattæppe i brug der ude, da det ville være synd at ødelægge flere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar