tirsdag den 3. marts 2015

Når weekenden er for kort

Så har det igen været en weekend med drøn på. Torsdag, fredag, lørdag og søndag var fuldt besat af aftaler. Gode aftaler. Først søndag aften kl. 20:00, kunne jeg smide mig i sofaen og slappe af, oven på en god og begivenhedsrig weekend.

Torsdag var jeg til et langt foredrag, hvor bl.a. Jens Arentzen fortalte om en opvækst hos en mor med psykiske problemer og hvor lidt man i virkeligheden skal gøre, for at gøre en forskel, for børn og unge, som har det svært der hjemme. "Forvandlere" kaldte han folk, der gjorde en forskel. Jeg er ikke den store forvandler, men alligevel gav han mig følelsen af, at jeg gør en forskel for nogen og kan  gøre en forskel for flere. Det kræver nemlig ikke meget, at blive forvandler. Det sværeste er vel egentlig, at have selvværd nok, til at turde tro, man kan gøre en forskel.

http://jensarentzen.dk

Fredag aften var jeg inviteret ud at spise hos min bror og svigerinde. Inden da skulle jeg lige omkring frisøren, til den årlige studsning af spidser.


Lørdag formiddag bagte jeg cupcakes og gik mod Fakta, hvor familien havde arrangeret en super overraskelse for min mormor. Hel familien handlede tilfældigt ind i Fakta, hvor min moster også var på indkøb med min mormor. Da vi alle havde hilst på mormor, tog vi hende med på den nye asiatiske restaurant "Ducks and Friends," som ligger 5m fra Fakta. Deres buffet var rigtig god og der var meget mad at vælge i mellem. Jeg kastede mig endda ud i at smage sushi. Jeg er stadig ikke helt til de rå fisk, men jeg spiste da lidt. Efter buffeten, drak vi kaffe hos min moster og onkel.








Søndag formiddag tog jeg i "Leos Legeland," hvor min venindes datter holdt sin 5 års fødselsdag . Ungerne elsker Leos Legeland, forældrene hygger sig, med at se ungerne have det sjovt. Jeg selv kan godt se, at det er et godt sted for børn og deres forældre, men man kan ikke undgå, at komme til at kede sig en smule, når man ender som "taske-passer," når alle andre er ude at kigge til ungerne.


Direkte fra fra fødselsdagen, stod der rock musical i AKKC. De færeste ved, at jeg i 80'erne hørte en del heavy. Ok, ikke den helt hårde slags, men Europe, DAD og Guns & Roses... Lidt Alice Cooper blev det også til. Jeg var lidt bange for, at jeg ikke ville kende sangene fra musical'en, men faktisk var det kun 3 af sangene, jeg ikke kunne synge med på. De gjorde det virkelig godt. At jeg aldrig helt har lært historien om de 3 musketerer, gjorde ikke så meget. Musikken var god! Det var som at være til koncert og da stykket sluttetde, hørte jeg flere folk sige, at de gerne ville se det igen til næste opvisning, et par timer senere.



Da jeg kom hjem, var jeg ret træt. I løbet af i går, gik det op for mig, at jeg havde brug for en dag til at slappe af, da weekenden var brugt til alt andet end at slappe af. Derfor bestemte jeg mig for at trække stikket ud og droppe de 2 timers zumba, som ellers stod på programmet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar