onsdag den 25. februar 2015

Køkkenredskaber fra en svunden tid

I lørdags ankom det nye "retro" blad (Bladet har måtte skifte navn til "Scandinavian retro magazine, for at tilgodese sine udenlandske læsere).  I bladet var bla. en artikel om gamle svenske køkkenredskaber. I karolines køkken finder man lidt af hvert, så selvfølgelig havde jeg også nogle af de køkkenredskaber, som omtales i artiklen. Måske ikke lige det samme mærke, men så ihvertfald noget der minder utrolig meget om det fra bladet.

Her kan i finde de danske forhandlere af bladet (69kr): http://www.scandinavianretro.com/sales-outlets

Mit minutur er fra Smiths i England, men det ligner til forveksling



Min kageudstikker-rulle fra Nils Johan, som jeg købte for en månedstid siden, har også fået en plads i bladet.





Mit trofaste gamle pommesfritesjern er også i bladet. Det er gammelt, men solidt. Da jeg købte et nyproduceret pommesfritesjern, gik det i stykker med det samme. 







Min svenske metalbakke er ikke direkte i bladet, men det minder da lidt der om "Helga."





Jeg har fundet de fleste af mine køkkenredskaber i genbrugsbutikker, så da jeg var hos Danmission i Svenstrup tidligere i dag, tog jeg et par billeder, af deres store udvalg.




I sidste uge købte jeg en fin pande, som vist nok kaldes en sauteuse. Jeg ved ikke hvem der har lavet den. Men fin er den!


I går købte jeg et sødt fad hos Blå Kors, som har haft 50% hele februar.


Inden jeg smutter, får lige et par snapshots fra mit køkken.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar