lørdag den 28. marts 2015

Påskeæg og genbrugsfund

Så gik der lige en uge, siden sidst. Jeg ved ikke om det var fordi jeg vidste, at påskeferien var nær, at jeg bare har følt mig godt træt og udbrændt i denne uge. Nu er min påskeferie skudt i gang og den har virkelig været tiltrængt. Jeg nåede lige at hilse pådirektøren, som var forbi arbejdspladsen med påskeæg i går.




Selvfølgelig har jeg også være forbi genbrugsbutikkerne denne uge. Tirsdag var jeg forbi Blå Kors i Skalborg. Der købte jeg en pakke lys, aom jeg håber kan passe i mine messingstager.


Onsdag startede lidt surt, da jeg på en regnvejrsdag i onsdags, mødte et skilt på døren i Kirkens Korshær, hvor på der stod "lukker kl. 15, grundet sygdom."

Nå, så var det godt, at Blå Kors ligger lige i nærheden. Der var ikke meget at komme efter. Jeg fandt en nøddeknækker. Sådan en havde min venindes mor efterspurgt sidste år... Jeg fandt aldrig et sidste år, så min veninde købte en ny til hende. Da den er rød, passer den perfekt ind hos mig. Jeg kunne aldrig drømme om at give 300kr for en nøddeknækker, som denne Drosselmeyer nøddeknækker koster i butikkerne (gør folk det??). Næh, 10kr hos Blå Kors var lidt af et scoop. Blå Kors er nemlig mestre i at slå varer op på google, dba og Lauritz. Jeg har aldrig helt forstået, hvorfor den gode ånd, som før var i genbrugsbutikkerne, nu kommer til skamme frem fot penge. Jeg synes det er så synd, at priserne bliver skudt i vejret, for man skal huske på, at der rent faktisk er mennesker, som ikke har råd til at give ret meget og handler i genbrugsbutikkerne af nød.


Hos Danmission i Nørresundby købte jeg to lysestager. Jeg havde ingen anelse om, hvor de var fra, men jeg blev klogere, da jeg var til loppemarked i morges. Der stod nemlig to stager magen til, i emballagen, derfor ved jeg nu, at lysestagerne er fra et tysk firma. Jeg tror ikke de har nogen værdi, men de hedder "Lotos" (lotus) og er fra "die Glas Chatulle."


I går hentede min far mig fra job, så vi kunne komme forbi et par genbrugsbutikker Nord på. Vi hentede min mor i Nørresundby og kørte inden om genbrugsstationen. På trods af et stort udvalg af påskypynt til 50%, blev det kun til en lille håndfuld figurer.


Hos Folkekirkens Nødhjælp i Hals, fandt jeg en Erik Kold margarinebøtte og en lille lysdug (ovenfor).


Hos Kirkens Korshær i Hals købte jeg et lille lam og en bestikbakke. Bestikbakken må i vente med at se til en anden dag. Den er af plastik, som skal forestille at være træ. Jeg har også nogle skåle i den stil. Lammet kan i se på billedet med de andre små figurer.


Butikken ved genbrugsstationen i Dronninglund var lukket. Om den var lukket pga. ferie, sygdom eller forevigt, ved jeg ikke. I stedet nåede vi i Danmission/Kirkens Korshær i centrum af Dronninglund. Der købte jeg en fin dækkeserviet med røde æbler fra Sødahl, en lille taske og en orange balje, som skal erstatte mit gamle fodbad, som desværre er gået i stykker.





I håb om at finde lidt påskepynt, nåede vi også i Røde Kors butik i Dronninglund. Der var ikke noget, der fristede på bordet med påskepynt, men vinduet var udsmykket med den fineste gyngehøne, som ikke var til salg. Men se lige, hvor skøn den var.







Vi var lige omkring mine forældres sommerhus, hvor vi hilste på ham her, inden vi kørte hjem igen.




1 kommentar:

  1. Til info er butikken ved AVV Dronninglund desværre lukket pga for lidt omsætning :(

    SvarSlet