torsdag den 12. marts 2015

Solen lokkede mig i Røde Kors

Der er altså noget med solen i disse dage. Måske er det fordi jeg har længtes efter de gode dage, hvor jeg har kunne gå rundt, ude i solen, i stedet for altid at hoppe på en bus. I hvertfald fik jeg i morges lyst til at smutte en tur forbi Røde Kors genbrugsbutik. Deres butik ligger lidt "off road," i forhold til, hvor jeg normalt kommer omkring. Det vil sige, at jeg efter job hoppede på en bus, stod af halvvejs mod centrum og gik de ca. 500m i den lune sol, hen til Røde Kors. Jeg måtte jo naturligvis også lige se, om de havde noget påskepynt, jeg ikke ville kunne undværre. Selvfølgelig havde de lavet et stort hjørne med påskepynt. De havde fyldt reolerne, så det så ud, so. Om der var en masse. Men i virkeligheden var det et sølle udvalg af reelle påskevarer, som var at finde.





Selv om der var mange andre fine ting i butikken, var de for dyre til mit "retro på budget" princip.



(Godt lagkagen var af plastik. Ellers var den nok smelten i solen)

Derfor var det eneste jeg købte, en lille pose med æg, alene af den grund, at denne gule hare var i mellem.


På vej mod bussen, hilste på ænderne i åen, der er lige ved siden af butikken og så bevægede jeg mig ellers videre op ad vejen. Helt uden at have tjekket tiden, passede det så fint med en bus til Storcenteret, at jeg blot skulle vente på bussen i 2 min. Jeg skulle kun et lille ærinde i Storcenteret.




I stedet for at hoppe på bussen hjem, brugte jeg Blå Kors, som motivation for at gå hjem. Godt nok havde jeg lige været der for 2 dage siden, men man går da ikke bare forbi en genbrugsbutik, når der er åbent.

Aalborg Storcenter har fået nyt parkeringshus. Den anden dag så jeg, at parkeringshuset skal agere lokation for et af de bagagerumsmarkeder, som normalt er på Dyrskuepladsen denne sommer. Dvs. At der stadig vil være et bagagerumsmarked på Dyrskuepladsen, men det marked, som før hed "Olsens bagagerumsmarked," er nu sløjfet og i stedet vil der blive afholdt 3 (og ikke 5... Trist) markeder i netop dette parkeringshus. Stort er det ikke og hvordan det bliver, at gå der inde, ved jeg ikke. Men klaustrofobisk, strejfer mig.


Jeg købte ikke noget i Blå Kors, men fik en dejlig gåtur ud af det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar