lørdag den 28. marts 2015

Loppemarked i Skalborg Kirke

Hvert år ser jeg frem til det årlige loppemarked, i den lokale kirke. I år havde de reklameret lidt for meget med deres loppemarked, så jeg vidste på forhånd, at der ville komme mange flere folk end normalt. De havde reklameret med store farveannoncer i ugeaviserne og allerede i går, havde de sat et skilt ud til det trafikerede lyskryds ved Ny Nibevej. Ak, ak. Al den reklame havde de ikke behøvet at gøre for min skyld, men nuvel. Jeg bor jo ikke så langt fra kirken, så egentlig var det meningen, at jeg ville gå. Jo mere jeg tænkte over det, jo mere fik jeg lyst til at tage cyklen, så jeg havde den til at transportere alle mine loppefund. Det tog mig 12 min. at henholdsvis gå og cykle. Det var årets første cykeltur og der var for lidt luft i hjulene. Men jeg gjorde det.


(Jeg er konfirmeret i denne kirke. Forøvrigt sammen med Ulla Essendrop fra DR og resten af vores klasse)

Jeg var glad for, at jeg kom så tidligt, som jeg gjorde, for der var kun 8-10 foran mig og i løbet af 20 min. stod der ca. 30 i kø bag ved.



Da dørene gik op, susede jeg ned til køkkensagerne, for at se, om der skulle være nogle fine kagedåser. Der var ingen at komme efter, så i stedet suste jeg tilbag til indgangen, mod strømmen, hvor jeg ud af øjenkrogen havde set dette æble!


Jeg gik frem og tilbage til de forskellige afdelinger, når der bød sig en plads ved bordene og alt i alt, endte jeg med nogle beskedne, men fine køb.






Allerede da jeg kom, havde sælgerne gang i at fotografere og vurdere dette sofabord i teaktræ. Der var en mand, som havde sat sig på det, som om han ville køve det, men da jeg kørte hjem igen ca. 10:35, havde de stadig ikke solgt det. Jeg hørte, at de havde fået vurderet det til alt fra 400-1000kr. Jo vist var det et skønt bord, men jeg har jo et fint teaktræs sofabord i forvejen, så mig kunne de heller ikke sælge det til.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar