onsdag den 11. marts 2015

På påskejagt i genbrugsbutikkerne i Aalborg centrum.


Solen har vi ikke set så meget til i Aalborg, som andre steder i landet, men i dag var den på besøg hele dagen! Derfor fik jeg lyst til at tage på genbrugstur i centrum i dag. Jeg nåede dem alle. 10. 10 genbrugsbutikker på 2 timer.


Jeg var på jagt efter påskepynt, men lige meget hvor jeg kom, var der intet at komme efter. Fandt jeg endelig en lille fugl, var den ikke til salg. Sørgeligt. Heldigvis glædede jeg mig over mit påskepynt, som jeg har samlet gennem årene.


jeg var i Danmission på Kennedy Plads, Danmission i Niels Ebbesensgade, Kirkens Korshær, Mission Afrika genbrug, Kirkens Genbrug, Bette Sørine, Kræften Bekæmpelses Butik "igen," Kirkens Korshær i Reberbanegade, Folkekirkens Nødhjælps loppehjørne og til sidst Adventskirkens butik "Happy Hand."


Som i kan se, havde de et fint udvalg af påskepynt.


Alt i alt, fik jeg nydt solens stråler og gjort mig lidt fornuftige køb, i løbet af de to timer, jeg var i centrum. Folk undrer sig sikkert over min tophue, halstørklæde og lange frakke. Men jeg plejer min forårssnue 


På Kennedy Plads købte jeg et fint nodehæfte, med en flot, gammel forside med danske garderhusarer.


I sidste uge købte jeg også et fint nodehæfte med en flot forside. Jeg forestiller mig, at de kunne blive fine i en ramme på væggen.


Hos Kræftens Bekæmpelses butik "igen," købte jeg 2 Jette urtepotteskjulere.



Hos "Happy Hand" var det første jeg faldt for, de fine gamle papæg fra Tyskland. Sikke fine detaljer de lavede den gang.


Så måtte jeg da også lige have de fine harer med hjem til samlingen.


Og så var der denne yndige hare og fugl.


På deres Facebookside havde jeg set dette yndige pyntehovede, men regnede egentlig med, at det var solgt.

I går købte jeg endnu et grydelåg til en Cathrine Holm gryde, hos Blå Kors. Ikke til en lotus gryde, men vist nok en hvid gryde, uden design. Om jeg nogenside finder de perfekte gryder til disse låg, ved jeg ikke. Men når jeg en gang går i gang med at ryde op i mit eget grydeskab, kan det være, at jeg er heldig og finder noget de kan passe til. Her har jeg sat det på en rød glasskål, hvilket ikke var et 100% match. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar