lørdag den 22. marts 2014

Stavanger Flint og andet genbrug

På trods af at jeg var i 16 genbrugsbutikker den anden dag, var der stadig butikker jeg ikke var i. En af dem var Røde Kors' genbrugsbutik på Ny Kærvej. Den kom jeg så omkring i går, da mine forældre spurgte om jeg ville med en tur der hen, når min far hentede mig fra job. Det er en stor butik med mange forskellige ting. Måske kan i skimte Verner Pantons Panthella lampe i vinduet? Den kostede 1700kr. hvis nogen skulle være interesseret. Til den pris står den der sikkert endnu!

 
Jeg fandt ikke ret meget, men fik da købt lidt småting. Der stod en lille stak Stavanger Flint tallerkener på en hylde, men det var tydeligt at de fleste havde være i opvaskemaskinen, så der var nærmest ingen farve tilbage på tallerkenerne. Derfor nøjedes jeg med at købe denne ene tallerken. Den har godt nok en lille revne i glasuren, men til gengæld har den fuld knald på farverne, så jeg vurderede at jeg godt ville bruge 5kr. på at få den i min samling af blandede scandinaviske retro tallerkener. Jeg har fået købt et par stykker her på det sidste, så jeg må hellere lave et indlæg om mine tallerkener, så hold øje med det.



 
Ud over tallerkenen købte jeg en grydelap, som faktisk er lavet til et pyntehovede. Der var 2 grydelapper, men da den ene var krympet i vask, tænkte jeg, at jeg ville nøjes med det ene. Nu er min plan så, at lede efter et hovede, som jeg kan sætte i kysen på grydelappen. Muligvis vil jeg fjerne kjolen fra kysen, så jeg i stedet kan hænge hovedet ud til mine to grydelapper, som jeg har hængende i køkkenet. Her har jeg pillet hovedet ud af én af de andre, bare for at se, hvordan det ville se ud. Jeg ærger mig sådan over, at jeg ikke købte den pose jeg engang så i en genbrugsbutik, med 5 løse hoveder. Nu må jeg på jagt igen.
 

 
Jeg købte også en æske med... Ja, hvad søren skal man kalde dem. Lyseslukkere til adventskransen... Ja, jeg tror nok, at det er det de 4 muslinger er til. Bag på æsken står der (vist nok) på hollandsk, at muslingeskallerne selv slukker lysene, når flammen når skallen, så den bliver varmet op??!! Ja, det er da en besynderlig ting og det var nok derfor jeg valgte at købe dem. Automatiske muslinge lyseslukkere. Kitch og anderledes? Ja, det tror jeg nok. Jeg tænkte at jeg kunne bruge dem hver gang jeg har stearinlys tændt. Men gyldne muslingeskaller er der altså ikke ret meget retro over, så måske ryger de i skuffen med lys og tilbehør i stedet for.
 
Jeg købte også en pose med blandet påskepynt for 3 kr. Det var det billigeste påskepynt jeg er stødt på, for der viste sig at være ret meget i posen. Egentlig var det de søde piberenser-kyllinger jeg faldt for. Men måske kan jeg også bruge noget af det andet. Jeg regner med at finde mine Påsketing frem fra hyndeboksen på altanen i dag.
 
 
Jeg hev lige et par mirabellegrene til mig, fra jobbet i dag. De holder sikkert ikke længe, men de pynter da, så længe det varer. Og sig mig... Passer det finde "grydelappe pyntehovede" egentlig ikke fint ind, som en lille tidlig påskedekoration, sammen med min vest tyske vase? Det signalerer ihvertfald forår for mig!
 
 
 
Som i kan se, har jeg skiftet stole og dug ud. Der er lidt mere påske over de gule stole, end de røde stole, som jeg nu i stedet forhar stillet for enden af bordet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar