lørdag den 8. marts 2014

Kvindernes internationale kampdag!


(Elsker min mors gamle emalje brocher, fra én tid hvor feminister og rødstrømper kæmpede for deres rettigheder med næb og klør)

I dag har jeg trukket stikket helt ud, sovet længe, taget en eftermiddagslur, set melodigrandprix, spist slik og kage. Gjort lige, som jeg ville. En hel dag uden planer, det har været tiltrængt længe. Jeg havde ellers intentioner om at tage til centrum, men det blev ikke til andet end tanken, for solens stråler gennem ruden, ramte mig på sofaen og jeg faldt så ellers i en dyb søvn og vågnede op ca. 3 timer senere. Skønt. Jeg havde nu ellers lagt en fin make-up, i tilfælde af at jeg skulle ud. Det milde vejr, solens stråler og de mange blomster der pibler op af jorden for tiden, indikerer at foråret har meldt sin ankomst. Desværre har mit helbred skræntet de sidste 14 dage, så jeg tør simpelthen ikke smide hue og sjal endnu. I stedet begynder jeg så småt at forberede mig til at gøre det. For en del år siden lysnede jeg mit hår med en spray farve fra Schwartzkoph. Sagen er den, at mit hår er gået fra at være meget lyst, som barn, til at være blevet mørkere og mørkere med årene. Jeg opgav at lysne det med spray, da jeg følte det var skruen uden ende, men nu har jeg fået nok. Efter at have gået med hue på hovedet de sidste 4 mdr. er mit hår båede mørkt og fladt.

Jeg ved at nogen måske synes det er forkert, at ændre på sit udseende, på kvindernes internationale kampdag. Nogen lader håret gro under armene og jeg ved ikke hvad. Men for mit vedkommende har make-up og det at forsøge at finde det bedste frem i síg selv, en anderledes positiv effekt på migselv! Det er simpelthen bare bedre at føle sig køn og godt tilpas med sigselv, frem for at gå og sukke over eks. sit flade, kedelige hår. Derfor kommer her mit hår tip til blonde, som gerne vil være lidt lysere i toppen, uden det skal koste en formue, eller blive alt for besværligt.

 
 
Her ses mit lyse hår. Jeg ved at man plejer at sige, man bliver lysere i toppen med årene, men i mit tilfælde er det omvendt. Mit hår er i de seneste år vokset ud som rødlige og endda sorte hår, hvilket har gjort mig mørk og tæt på "leverpostejsfarvet" i toppen. Men nu skal det være slut! Frem kom den gamle, trofaste "Blonde beach look" spray fra Schwartzkoph.
 
 
Inden i andre kaster jer ud i at lysne håret med denne spray, vil jeg lige komme med en advarsel. Af erfarring ved jeg, at denne spray er meget stærk og kan virke allergifremkaldende hos nogen. Jeg selv kan godt tåle den, men prøv f.eks. at se hvordan mine fingre så ud, i mens jeg brugte det. Man skal ikke bruge ret meget af gangen, så vær forsigtig og prøv evt. at teste om i kan tåle det, inden brug. Mine fingre blev lidt svitsede af sprayen, men det forsvandt med det samme, da jeg vaskede mine fingre.
 

 
Man skal spraye det i vådt hår og effekten indtræder når man tørrer håret med en føntørrer bagefter, i det det virker med lys og varme. For ikke at lysne håret alt for meget, plejer jeg at tage en kam og spraye sprayen der på, hvorefter jeg reder håret i gennem. Men da mit hår denne gang trængte til en ordenlig omgang, var jeg ikke så nervøs for det, så jeg sprayede det direkte i toppen af håret 4-5 gange. Da mit hår er lyst nok fra skuldrene og ned, redte jeg håret fra toppen og ned til skuldrene med en plastickarm, mens jeg havde sprayen i, for at fordele den.
 
Første spray behandling med Schwartzkoph Blonde Spray
 
 
Mit hår kunne godt tåle en behandling mere, så sådan blev resultatet efter den anden behandling med Schwartzkoph Blonde Spray.
 
 
Det er fristende at give håret endnu en omgang med sprayen, men når jeg ser på mit hår i spejlet nu, er jeg faktisk ret tilfreds med resultatet og kan sagtens se, at mit hår ikke længere er så mørkt i toppen, som før. Nu mangler jeg bare lige lidt mere varme, så jeg tør smide tophuen og finde forårsjakken frem.
 
Her til aften har jeg set melodi grand prix og spist det traditionelle melodi grand prix slik.... Matador mix.
 
Mange har skældt vindersangen ud og sagt at det var en kopi af Scatman John, men jeg synes sangen er rigtig god og bedst af alt, dansabel...
 
I kan genhøre alle grand prix sangene her.
 
I skal også lige se mine påskeliljer. Dem fandt jeg i Føtex Parkeringshus ved Eternitten i torsdags, efter jeg havde været til zumba. Nu er de ved at springe ud og de pynter så fint i min grønne keramikvase.
 
 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar