søndag den 16. marts 2014

Nye røde stole

I går fik jeg hentet mine nye stole. De er simpelthen så fine. Jeg elsker især farven og de sjove, lidt industri-agtige ben, som stolene er forsynet med. Jeg har lidt svært ved at sige, hvilket årti de er fra. Måske er de i virkeligheden kun fra 1980'erne, men der er også nogel 60'er over dem. Jeg har ikke kunne spore mig frem til noget om stolene, men firmaet OK Kader stammer fra 1948 og har hovedsageligt produceret legetøj. Derfor er jeg noget nysgerrig om hvornår og hvorfor man har lavet disse stole. derfor har jeg kontaktet firmaet "OK Kader," i håb om at de kender svaret og vil dele det med mig.

 
 
Sæderne er spændt fast med en lille hvid plastic-split, som desværre mangler på de fleste af stolene. I stedet har man været kreativ og forsøgt sig med noget rød ståltråd af en art og nogen steder slet ingen ting. Jeg tror at jeg vil skifte alle "samlingerne" ud med nogle små strips.
 



 
 
Stolene er lavet i et letvægtsmateriale, så jeg kunne godt have taget dem under armen og med hjem i bussen. Hvis ikke lige, det var fordi jeg syntes det ville være lidt pinligt. Derfor fik jeg i stedet min bror til at køre med ind og hente dem. Da han så at den røde Hokus Pokus højstol stadig stod der inde og ikke var blevet solgt, kunne han ikke lade være med at købe den. Der er vist nogen i familien, som kunne gå hen at få brug for sådan én. Den er altså også super smart, i rigtig 70'er rød og med 3 funktioner. Højstol, vippe/ gynge med bilratog stol med bord. Man kan skam stadig købe dem i dag, men der er bare mere charme over en ægte retro variant.

 
Skulle du have fået lyst til selv at købe én, findes de af og til på den blå avis, men ellers kan de købes som ny her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar