søndag den 16. marts 2014

i glas og ramme

Jeg mente nok, at jeg skulle have en ekstra ramme et sted. Jeg købte i sin tid 5 Dan Rammer i Bilka, så jeg kunne få skiftet de 5 rammer ud, på de Christel billeder, som var i defekte og uens rammer. Da jeg fandt rammen, gik jeg straks i gang med at sætte det sidste, af de nyindkomne billeder i ramme. Først skulle den gamle ramme fjernes, så jeg synes lige, at jeg vil vise jer, hvor nemt man har lavet rammer rundt om billederne i sin tid. Man lagde billedet på et stykke genbrugspap, lavede en ramme af 4 små lister, som blev sømmet sammen med små søm. Derefter satte man forsigtigt pap, billede og ramme sammen med små søm og tegnestifter. Ophænget er også ret kreativt fundet på. Blot en lille stump rund træ af en art. Jo, det har skam været moderne med genbrug førhen også. Dengang kaldte man det bare for sparsommelighed.
 


 
 
 
 Da jeg nu alligevel var i gang, besluttede jeg mig for, at skifte billedet med den smarte pige ud med det nye jeg havde købt, da det nye var knap så afbleget, som det jeg havde i forvejen. Desværre er der et par huller i det nye, men det gør ikke så meget, når det er kommet i ramme. Det billede jeg havde i forvejen, er blevet meget bleget med tiden. Faktisk kan jeg godt lide det, som det er, men tjek lige forskellen på farven af bukserne. Det afblegede billede vil jeg have sat op i soveværelset - måske sætter jeg det i en stor ramme sammen med det billede med den gule baggrund, som jeg også har to af nu.
 


 
De rammer jeg bruger, er Dan Rammer i str. 30x40 cm, som man bla. kan købe i Bilka og Føtex.
 
Efter at have sat det sidste billede i ramme, bestemte jeg mig for, at skifte lidt ud i rækkefølgen på billederne, da de noget mørkere billeder, nu pludselig gav et helt andet udtryk der oppe på væggen. Jeg har stadig ikke vænnet mig til, at den turquise baggrund nu er så mørk, som den er. Her ser i lige billederne før og efter omrokering. Da jeg stadig ikke har fået skruet en skrue op til det sidste billede, skiftede jeg i stedet sytråden, som det hang i, ud med en neutralfarvet muresnor, som kan holde til den tunge glasramme.
(FØR)


 
(EFTER)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar