torsdag den 27. marts 2014

Blomstret dynebetræk med mange muligheder og blomster på altanen

I går fandt jeg et fint dynebetræk i genbrugsbutikken på Kennedy Plads. et turquis betræk med fine blomster. Desværre var der ikke noget pudebetræk. Da jeg kom hjem fik jeg en lidt skør idé. Men sådan nogle får jeg tit. Jeg ved at folk oftest køber de gamle dynebetræk, for at klippe dem i stykker og sy dem om til noget nyt. Hvordan folk kan nænne det, forstår jeg simpelthen ikke... Jeg tænkte i stedet, at der måtte være en anden måde at anvende dynebetrækkene på. Hvorfor ikke bruge et dynebetræk som dug? I soveværelset bruger jeg et gardin som sengetæppe og et dynebetræk må da også kunne anvendes som gardin. Jo, mulighederne er mange. Jeg har også en gang brugt et dynebetræk til opbevaring af tæpper. På den måde blev tæpper og dynebetræk omdannet til en sækkestol. Jo, mulighederne er mange, men dynebetrækket jeg købte i går, kommer ind til videre, bare til at fungere, som dynebetræk.
 

 
Jeg var lidt betænkelig ved at gå ind i genbrugsbutikken igen i dag, da jeg jo lige havde været der i går. Men der var 15 min. til bussen kørte, så jeg smuttede alligevel inden for. Sørme om ikke der nu var dukket et pudebetræk op også. Der er nu engang bedre med et helt sæt sengetøj synes jeg. Så det var godt jeg gik ind og fandt det i dag.
 
 
Jeg har taget ferie i morgen og på mandag. Egentlig havde jeg planlagt at tage i Bilka i morgen, for at købe blomster og altankasser til altanen. Men da det var sådan en kedeligt gråvejr i dag, valgte jeg at anullere min zumba i dag, så jeg i stedet for kunne shoppe i Bilka. De har 25% på alle udendørs planter (dog ikke hækplanter), så jeg tænkte at jeg ville købe nogle planter i dag, som jeg så kan plante på altanen i morgen. Finder jeg så ud af, at jeg har behov for flere planter, kan det stadig nåes i morgen. Jeg har allerede bestemt mig for at tage ud og købe en bakke med 6 jordbærplanter i morgen.
 
For 86kr. fik jeg alt dette:
 
2 store (de havde nogle der var endnu større) altankasser i PINK
1 pose spinatfrø (ikke med i bilkas tilbud)
1 fin nellike (Bliver vist nødt til at købe én mere.. Elsker duften af nellike)
1 bakke stedmoderblomster
1 rund kurv med bellis
 


 


 
Når jeg får plantet de forskellige planter ud, regner jeg med, at det kommer til at fylde noget mere. Jeg har allerede sået nogle af sidste års blomsterfrø ud i 4 altankasser. Ikke noget med forspiring, blot et hurtigt forsøg, for at se om det kan lykkes. Kommer der blomster ud af det, får jeg endnu flere blomster at plante ud, senere på sæsonnen. I år er jeg blevet fristet af andres urban gardening, så jeg tror jeg vil forsøge mig med jordbær på altanen, for første gang nogensinde. sidste år forsøgte jeg mig med en tomatplante. Den voksede også fint, men udbyttet var der ikke så meget af. Sikkert fordi den blev plantet sidst på sæsonnen og kun havde kostet 5kr. Men jeg tænkte at jeg måske kan få lidt bedre held med spinat, så det må blive årets gardening projekt, sammen med jordbærene. Min Stevia plante voksede også fint, men gik desværre til pga. kulden, men jeg håber at kunne skaffe en ny plante. Min karryplante står stadig fin på altanen og jeg kan se, at den er begyndt at skyde igen. Jeg tror jeg vil forsøge mig med et større udvalg af krydderurter, da jeg nyder at se noget anvendeligt vokse. Det er belønningen for at nurse om sine planter.
 
Da jeg har fri i morgen, vil jeg se om ikke jeg kan få rydet lidt mere op på altanen, så der kan blive plads til alle blomsterne og vejret skulle jo blive godt, så det skal nok blive hyggeligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar