søndag den 9. marts 2014

Forår for alvor!

Så kom foråret. Allerede da jeg tog til zumba i formiddags, kunne jeg mærke, at meteorologerne nok fik ret, da de lovede 14 grader. Alligevel gik jeg ud af døren som sædvanlig, iført sjal og hue.

Dagens zumba var en hård én af slagsen, men kombinationen af at have trænet hårdt, og det milde vejr, som var sneget op på 12 grader, gav mig lysten til at gå en tur. Derfor gik jeg fra Eternitten hen til Marcusgaarden, hvor der igen i dag, blev afholdt loppemarked. Det var et meget lille loppemarked. Omkring 10 private boder, var stillet op inde i den gamle spejderhytte (FDF/FPF). Som oftest før, var det legetøj og børnetøj, som der var mest af, samt en del antikke ting. Jeg var hurtig inde og ude igen, men så havde jeg trods alt været der.

Jeg fortsatte gåturen hen på Østerbro, hvor jeg var en smut i Rema1000, inden jeg fortsatte turen op ad gågaden, ned ad Boulevarden, hen til Kennedy Plads, hvor jeg hoppede på bussen hjem. En lille frisk gåtur på 3 km. Jeg fortrød, at jeg ikke havde taget mit kamera med, så jeg ikke kunne dele den fine forårsfornemmelse med jer. Men i kan da lige få min rute at se.

 
Da jeg kom hjem, gik jeg direkte på altanen. Jeg havde nemlig planlagt, at ryde op der ude, så jeg snart kan begynde at bruge den for alvor igen. Jeg tømte urtepotter, plantede frø, fejede blade, pudsede vindue og satte mit bord på plads igen. Om vinteren sætter jeg mit lille altanbord op af væggen der ude, så jeg bedre kan se mine lanterner, som jeg stiller der på. Men om sommeren står bordet op af mit vindue, så jeg kan sidde der og spise min mad. Som sædvanlig er der altid varmere på min altan, end andre steder, så da jeg havde ordnet det meste, tog jeg en pause på 20 min., som jeg brugte til at kigge reklamer igennem. 20 grader sneg temperaturen sig op på. Jeg kan se, at de lover over 10 grader næsten hele næste uge, så der skal nok blive vejr til en kaffepause eller to der ude.
 
Jeg vaskede tøj og det glæder mig, at jeg endelig kan hænge det til tørre på altanen igen. Så skønt, at jeg ikke skal have det til at stå¨i vejen i min entré mere. Og med solens stråler pegende i min retning, skal det nok blive tørt i løbet af et par dage.
 
Her får i lige et par stemningsbilleder fra første forårsdag på altanen.
 
(Fandt dette termometer i en container/ elektronikbus den anden dag. Det gør absolut ikke noget, at 10-tallet er knækket af, når bare termometeret virker)

(varmedis over alt man så hen i dag)
 
Det ligner næsten sommer der ude nu. Sikke en effekt solen og et nypudset vindue kan have. Solen skabte også en fantastisk stemning inden for.
 




(Jeg bruger dette gamle blondegardin, som fluenet. Når altandøren er åben, holder det de værste insekter ude)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar