torsdag den 13. marts 2014

Pin up piger og røde stole

Elsker at solen brager frem for tiden. Jeg nåede lige at nyde 15 min. afslapning med solskin og varme på sofaen, inden jeg skulle til Zumba.

 

 
Da jeg var på vej til Zumba i dag, nåede jeg, som sædvanlig, lige inden om Dan mission genbrug i Niels Ebbesensgade. Først fandt jeg ikke noget, men så fik jeg øje på nogle røde plasticstole. Jeg elsker jo at indrette mig med farver og rød er jo min yndlingsfarve, så de sprang sådan i øjnene. Da jeg kiggede nærmere på dem, så jeg prisen. 25kr pr. stol. De vejede nærmest ingen ting, havde nogle lidt sjove ben og kunne stables. Jeg betalte, men fik lov til at lade dem stå, ind til jeg får bedre tid til at hente dem.

 


Nu er mit problem bare, at jeg har alt for mange stole. Der står allerede 4 plasticstole i kælderen. Det ser ud som om, at jeg må prøve på at få dem .solgt, hvilket endnu ikke er lykkedes mig.

Jeg skulle også op omkring Føtex, for at hente en pakke. Det var den pakke jeg havde købt i "Retro Danmark" gruppen på facebook. Der er altid kø hos postbutikken i Føtex, men jeg nåede da lige at få pakken under armen, inden jeg skulle til Zumba. Først da jeg kom hjem åbnede jeg pakken.
 

Jeg var blevet advaret om, at de ikke var i så pæn en stand og de var da heller ikke i glasrammer, men havde blot en liste sat omkring sig, med et stykke pap som bagbeklædning. Det med den brune baggrund, havde et hul i toppen, efter en tegnestift, men jeg tog noget papir, tegnede med en brun tusch og satte det forsigtigt på bagsiden, så man ikke ligger så meget mærke til det. Derfor valgte jeg, at det var det billede, som jeg ville sætte i ramme først. Billedet med den rødhårede dame har også en lille fejl, da det ser ud som om, det har fået en dråbe vand, men til prisen er det fint nok. Desuden har jeg ledt længe efter de sidste Christel billeder jeg mangler i denne pin up serie. Som det ser her under, mangler jeg stadig 2. De andre har jeg fået fra min mors egen samling, min mormors nabo og et loppefund til 5kr., før retro blev moderne.
 


De to billeder som jeg havde i forvejen, havde jeg egentlig planer om at sælge. Men det billede med den turquise baggrund på, har faktisk meget mere farve på, end mit, som må være blevet bleget med tiden. Derfor er jeg nu i et dilemma og har ikke lyst til at sælge det. Tror at jeg vil sættede to billeder op inde i soveværelset i stedet for. Nu skal jeg bare lige have købt nogle flere rammer i Bilka, da jeg bedst kan lide, st billederne har ens rammer. Dog er de to øverste rammer i så fin stand, at jeg nok lader dem blive, som de er. Jeg har nr. 1, 4, 5, 6, 7, 8 i serien og må på jagt efter nr. 2 og 3. Jeg er glad fordi nogen i sin tid tapede en "serie seddel" bag på et af de indrammede billeder, så jeg kan se der på, hvad jeg mangler. Billedet med den rødhårede dame, har jeg hængt op i en lang sytråd, som går fra den skrue mit ur hænger på, som en "nu & her" løsning, for det kunne lige så godt komme op, som det var, ind til jeg får det sat i ramme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar