lørdag den 21. december 2013

Sidste chance for julepynt

I dag var jeg til juleafslutning med it arbejde. Der fik vi udleveret vores julegave af irmaets direktør. Jeg fik Kay Bojesens song bird "Sunshine," efter eget valg, samt et par flasker vin og lidt til. Jeg har altid været fascineret af Kaj Bojesens træfigurer, men har hid til aldrig eget en selv. Blandt mine Kay Bojesen farvoritter er aben og garderen. Nu har jeg så fået min første Kay Bojesen. Så må jeg se, om jeg får samlet flere figurer hen af vejen.






I dag var en lidt speciel dag, da det var min mors sidste dag på jobbet. Vi har arbejdet på samme arbejdsplads, siden jeg startede som afløser i firmaet, for 14 år siden. Nu skal jeg så undværre hende på arbejdet, så det bliver meget mærkeligt at vende tilbage efter juleferien d. 2. Januar. Da vi havde været til juleafslutningen, hentede min far os. Inden vi kørte hjem, var vi lige forbi Røde Kors store genbrugsbutik. Det var nu ikke fordi jeg fandt al verden, men lidt blev det da til.

 

De fleste genbrugsbutikeker havde sidste åbningstid i år, i dag (fredag). I røde kors købte jeg lidt julesager. Der var ikke meget tilbage.
 

 

Jeg ved lkke om jeg får hørt kassettebåndene, mrn de lå der og mindede mig om min barndom. Jeg har rent faktisk en båndoptager i både køkken og soveærelse. Måske skulle jeg sætte et af båndene på, når jeg laver endnu rn portion dej til brunkager.

Da jeg kom hjem besluttede jeg mig for at gå ud til blå kors. Jeg havde set på instagram, hvordan andre havde pyntet deres træfigurer med en lille nissehue, så jeg ville se om jeg kunne finde sådan en til min nye Song bird. Jeg kom der ud en halv time før lukketid. Julesagerne var ved at blive pakket væk. Der stod max 10 tung tilbage i reolen. Der stod heldigvis en lille kurv på bordet, med nissehuer i. Da jeg fortalte dem hvad jeg ledte efter, pakkede en af damerne en nissehue sammen til mig og puttede den i min lomme, som en foræring. Jeg blev så glad. Jeg synes nu, at jeg var nødt til også at købe et eller andet mens jeg var der, så jeg købte en dug og en krydderkrukke til kanel, som jeg ikke havde i mit sæt.
 

I røde Kors købte jeg en krukke til Kardemomme, da jeg bruger meget kardemomme når jeg bager og er træt af at have det stående i en pose.
 

Begge krukker er fra Søholm og lugter som om, at de har været brugt til karry.

Da jeg kom hjem, klippede jeg spidsen af den nissehue jeg fik. Jeg skal lige have syet en lille løbegang og sat et elastik i, men den passer helt perfekt til min Sunshine Song Bird.
 
 





















Ingen kommentarer:

Send en kommentar