onsdag den 23. oktober 2013

Genbrugsmad eller noget der ligner.

Hver dag når jeg er på vej hjem, passerer jeg en affalds-ø, som beborene her ude benytter til affald. Det er et lille hus med små låger. To låger til almindelig husholdningsaffald, to låger til pap og papir, samt en låge til glas. Vi har også en stor containergård med en container til brændbart, haveaffald, møbler og elektronik. Alligevel står der gang på gang ting, som burde smides i de containere, som står i den store containergård. Nu er det jo ikke nogen hemmelighed, at jeg er tingfinder, så hvis jeg ser at nogen har sat nogle ting ved siden af affalds-øen, er jeg lige nødt til at gå en runde, for at se om det er noget der kan bruges, inden ejendomsserviceteknikerne her ude smider det i den store container. Jeg har samlet kakkelborde, teaktræsskamler mm. op der fra. I dag var det et lille fund jeg gjorde. Jeg fandt en lille rød plastickasse med samleopskrifter fra Hjemmet. Jeg har set de kasser på adskillige loppemarkeder og bagagerumsmarkeder og jeg har aldrig kigget nærmere på dem, men nu havde jeg jo chancen for at erhverve mig dem helt gratis, så de kom under armen og med op i lejligheden.

  
Jeg har ikke kigget opskrifterne igennem, men jeg faldt alligevel over sektion 25 "egne opskrifter." Det er sådan noget jeg synes er sjovt. At finde noget, som andre mennesker har værnet om i mange år. Opskrifter der er blevet brugt i den tidligere ejer i årtier. Jeg kan se at opskrifterne er skrevet med en håndskrift, der minder om min mormors, så jeg gætter på at damen, som har haft opskrifterne er ca. 80 år. Jeg tror faktisk at jeg vil afprøve et par af opskrifterne. Jeg så et par stykker, der så anvendelige og overkommelige ud. Tror jeg vil forsøge mig med en af kagerne i weekenden.

  
Jeg var kun lige hjemme og vende. 20 minutter efter skulle jeg af sted til zumba. Selv om jeg lige havde været i genbrugsbutikken i Niels Ebbesens gade, er det jo blevet en del af min onsdagsrutine at gå der ind, på vej til zumba. Så det gjorde jeg. Jeg kunne ikke stå for det lille pyrex fad med blågrønt retro mønster. Jeg bruger jo mit gule pyrex fad en del, så jeg skal sikkert også nok få brugt det nye.
 

  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar