fredag den 28. august 2015

Secondhand efterårsgarderobe

jeg har før nævnt, at jeg går uden om tøjet i genbrugsbutikkerne. Det passer ikke helt. Jeg har ikke det fjerneste i mod genbrugstøj. Sagen er den, at jeg i forvejen har alt, alt for meget tøj. Som de fleste andre kvinder, har jeg et indre shopping gen. For et par år siden, gik det op for mig, at jeg havde alt for mange ting, hvad enten det er sko, tasker, make up, pyntenips osv. Derfor besluttede jeg, at jeg sagtens kunne gå uden om tøjbutikkerne, makeup afdelingen osv. Men mit shopping gen rumsterede stadig. Når årstiderne skifter, danner jeg mig et overblik over hvilke farver som huserer på tøjstativerne, hvilke snit osv. Det er da meget rart at vide, for det kunne meget nemt være, at jeg der hjemme, i mine prop fyldte garderobeskabe, havde noget liggende, som kunne gøre det ud for eksempelvis efterårsmoden i 2015. Jeg har ikke kigget i mine skabe endnu. Når jeg gør det, kan jeg passende ryde ud i skabende og sende et par poser til genbrug. Jeg skal bare lige tage mig sammen. I mellemtiden kan det godt ske, at jeg giver mit shoppinggen lov til at gå på indkøb.... I genbrugsbutikkerne!


Stille og roligt har jeg i løbet af den sidste månedstid nærmet mig tøjbutikkerne i genbrugsbutikkerne og når de lige frem lokkede med "50 % på alt tøj," ja så kunne det betale sig at kigge ekstra grundigt. Jeg har købt nogle ret fine ting, til nærmest ingen penge. Det er ikke sikkert, jeg har ramt rigtig mht. Efterårsmoden, men jeg kan sagtens gå rundt i det... For jeg er jo ikke en der går synderligt op i mode, mere sådan en der går op i, hvad jeg selv synes er smart og rart at have på!

Tynd bluse i 2 lag. Jeg faldt selvfølgelig for printet, der mindede mig om et Monstera blad.

Min nye yndlingsbluse til hverdagsbrug. Jeg elsker farver. 14kr.

Sjov bluse uden knapper. Den var så fin i pastellerne, at jeg måtte have den med hjem, på trods af, at jeg ikke duer til pasteller.

En sjov retro tunika med en sjov slids i siden, små skulderpuder og knapper i nakken.


En alt for stor, men noget så dejlig at have på, denim skjorte, som kan bruges til jakke i overgangsperioden.

En grønlig ruskindsjakke med skulderpuder og lynlås. 40kr.


Total yndlings herre ruskindsjakke, som passer perfekt. 25kr måtte jeg slippe for den i onsdags!

2 ensfarvede tørklæder bundet sammen i nakken, kan bruges til at lave den store sløjfe.


Min messenger taske fra Mexx. Passer perfekt til alle mine ting og ikke mindst min Ipad på dage, hvor den skal med ud. 34kr.

Tror ikke jeg har brugt mere end 200kr i alt på alle disse ting.

Nu har jeg et fint udpluk af bluser, overtøj og den nye yndlingstaske er også købt. En sjov hue er det også blevet til og et tørklæde til at lave den overdimensionelle 70er sløjfe i halsen. Sko er vist nærmest umulige at finde til mine store fødder, men måske er det muligt at finde et par bukser og nogle bælter. Jeg elsker de gamle læderbælter man kan finde i genbrugsbutikkerne. Jeg har dem i flere farver, men nu vil jeg gerne have et brunt, så jagten er gået ind.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar