søndag den 9. august 2015

Bagagerumsmarked og lopper på havnen

I dag ramlede bagagerumsmarkedet på Dyrskuepladsen i Skalborg, sammen med "lopper på havnen" i Aalborg centrum. Derfor var jeg nødt til at vurdere,nhvilket af de to markeder, jeg skulle starte med at besøge. I mens vaskemaskinen snurrede og bilerne begyndte at strømme til Dyrskuepladsen, som ligger på den anden side af gaden, hvor jeg bor, vurderede jeg, at jeg ville være bedst tjent med at få set hvad der var på Dyrskuepladsen først. Grundet min erfaring fra tidligere, vidste jeg, at det som oftest tager ca. 2 timer at komme omkring alle standene på bagagerumsmarkedet, så kl. 11:15, da jeg havde hængt mit vasketøj op, gik jeg på Dyrskuepladsen, som var fyldt med mennesker.

(Mobil foto)

Det var meget varmt og allerede, da jeg rundede anden række, fortrød jeg, at jeg ikke havde taget en flaske vand med. Jeg overvandt varmen og selv da jeg mødte min tante og kusinen, travede jeg lige lidt ekstra, for at bistå min kusine, da hun skulle købe en hel pose med Little pets dyr, hos en sælger, som ikke havde tænkt sig at rokke på prisen. Vi måtte tilbage efter flere penge og nåede lige akkurat at løfte posen fra jorden, da en anden lille pige, skuffende så på. Det var synd for den lille pige, der måtte gå tomhændet der fra, men det havde været endnu mere synd, hvis posen var smuttet lige for næsen af min kusine, efter alle hendes anstrengelser, for at få dem.  Jeg fik da også købt lidt fine sager.

Firkantet Erik Kold bøtte, fin rød kasserolle med æbler, rød dåse med hvide striber, Abel Spendabel bog og lidt gratis påskeæg




IRA dåse med rødspurve


Ca. 2,5 time brugte jeg på bagagerumsmarkedet i dag. Da jeg kom hjem, fik jeg lidt at spise i varmen ude på altanen, inden jeg dragede mod lopperne på havnen. Jeg lavede en frappuccino, som jeg kunne tage med mig til centrum. Jeg fandt en Nescafé krus i skabet, som jeg aldrig havde brugt før. Det passede helt perfekt. Ofte har jeg haft termokrus med, hvor kaffen løber ud af hullet i låget. Dette krus, havde et ekstra låg, så intet blev spildt. Desuden viste det sig, at jeg slet ikke kunne anvende sugerør der i. Jeg har længe anvendt sugerør, når jeg køber coffee to go, da jeg hader at drikke af et lille, tyndt plastiklåg, med farre for at spilde det varme kaffe. I dette krus, sidder hullet ikke på toppen af låget, men på siden og det gik ganske fint at drikke af det!

(Instagram foto/ Karolinesretro)

Jeg nåede ind til lopper på havnen ca. 1 time inden de lukkede på markedet. Der var nu ikke spor tegn på, at det var ved at være slut. Der var masser af mennesker. Alligevel var der ikke helt så mange, som jeg mindes fra tidligere. Jeg overhørte da også en sælger sige, at der ihvertfald ikke havde været nær så mange kunder, som når de har været på bagagerumsmarkedet i Skalborg. Fraværet skyldes helt sikkert, at de to loppemarkede lå på den samme dato. Det er nok de færreste, som er hardcore, som jeg, der tager til begge markeder. Der var virkeligt ikke meget at komme efter, med mindre man var ung, tynd og havde små fødder. Derfor var jeg lige ved at tro, at mit eneste køb, blev en udstandser til små papircirkler. Billig var den ikke en gang, men jeg havde kigget efter den i Søstrene Greene for nylig, hvor den car udsolgt. Derfor var det ok, at jeg måtte give 25kr for den. På vej væk fra pladsen, hørte jeg, at der blev sagt "frit valg 5kr" fra en stand. Det var ikke fordi det var nogle dårlige og ubrugelige ting, men jeg kunne bare ikke se, hvad jeg kunne bruge. Ind til jeg fik øje på en rød bakke. Den kan bruges til rigtig mange ting og så er den jo rød! På jorden stod der en stor kurv, med en ødelagt hank. Den kunne jeg sagtens se med enten en plante i stuen eller på altanen i, så jeg måtte have endnu en 5'er op. Men så var der heller ikke mere at komme efter.





Det har været en skøn sommerdag i bragende solskin og jeg har hygget mig. Vasket tøj, vandet blomster, hængt tøj til tørre på altanen, pakket min sportstaske, så den er klar til i morgen. Jeg nåede ikke omkring Bilka, som planlagt, da jeg vurderede, at jeg kunne udskyde det til en anden dag. I stedet har jeg læst i et blad på altanen og bare nydt det gode vejr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar